Vidga mitt rasperspektiv!

Sv: Vidga mitt rasperspektiv!

De vaktar inte mer än att de larmar när någon ringer på dörren.
Undrar och lite över vad den "påstådda vaktinstinkten" betyder. Reserverade mot främlingar är de nämligen inte. Väldigt trevliga hundar både dvärgen och den vanliga schnauzern.

Mina larmar inte ens när det ringer på dörren.
Möjligtvis noterar dem det genom att lyssna och titta mot dörren men det brukar inte vara mer än så.

Jag håller med dig fullt ut om att schnauzrar är väldigt trevliga hundar :)

Jag kan ingenting om schnauzer mer än vad jag skummade på rasklubbssidan, där vaktinstinkten togs upp ett par gånger. Med tanke på att jag vill ha så lite vakt och larm som möjligt reagerade jag på det. Men det är ju jättebra om ni inte uppfattar era som särskilt vaktiga, jag har som sagt ingen bra koll och det var därför jag skrev "påstådd" :)

I övrigt tycker jag schnauzrar (ffa mellanstorleken) verkar rätt roliga, de känns lagom robusta och allround. Och en hundras vi inte tänkt på.

Dags att ni börjar fundera på schnauzer då ;)

Säg till om du vill ha rekommendation på bra uppfödare med underbara hundar :)

Haha ja inte helt omöjligt ;)

Du får gärna rekommendera uppfödare, alla tips är guld värda!

Kolla in sidan staffinfo.se om du vill göra det enkelt för dig. Det är en privatperson som håller den sidan och agerar alltså helt fristående från rasklubben. Alla valpar som hänvisas på den sidan är efter röntgade föräldrar och där ser du också om föräldrarna genomfört MH.
Min uppfödare går MH med alla sina och eftersträvar att para med hanar som också gjort MH. Så det är absolut inte omöjligt att hitta kombinationer där föräldrarna både gjort MH och är friröntgade. Men eftersom att rasklubben inte har några krav är det tyvärr svårt att få med alla...

Oj har helt missat helt ditt svar ser jag nu. Tusen tack för tipset! Tror jag halkat in på den sidan och läst lite om hälsan på staffarna tidigare. Ska titta lite mer :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 236
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Då jag blev tvungen att köra hem foderhästen i helgen och därför behöver sätta fokus på något annat får ni stå ut med ännu en rastråd:D...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Grana
·
Övr. Hund Det finns ju ganska många "välja ras" trådar uppe titt som tätt, även jaskapade en i vintras om huruvida cocker spanieln var en ras för...
Svar
2
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka