(video) Höskörd 2008

babbage

Trådstartare
Det var rätt glest med gräs efter torkan i försommarn. Det regnade runt oss men över våra fält sken solen. Men nu är årets höskörd avklarad och jag har klippt ihop en liten film som visar årets höskörd. (jag står på lasset, kör grållen och spelar fiolen)

Höskörd 2008

Sv: (video) Höskörd 2008

Det är mysigt med hö. Inte samma känsla med ensilage. Men knyter den där pressen ordentligt?

det kan se ut så om balarna inte är hårdpressade. det beror helt på vad man har för press.
Det ser nästan löspressat ut?
Är det det babbage?

Javisst är det löspressat. Vi tog in ca 11-12 ton så att det ska täcka husbehovet för tre hästar.

Dom brukar knyta lite illa dom där, ibland stog pappa mer inne i pressen och försökte få ordning på knyteriet än pressade.

Hu ja - det var en nostalgitripp.
Tack babbage.

Härlig film!! :)
Jag fick lite minnen från när jag var liten och pappa tog in hö med löspress. Vilket jobb med den maskinen, pappa höll också på med den mer än vad vi bärga hö.
Jag är glad att pappa sen bestämde sig för att köpa en hårdpress med balkastare på ;) Så mycket enklare det blev då, framförallt för min far som är ensam jordbrukare på gården...

Har en köla löspress krånglar ingenting funkar bra iår var det jag och mina två morbröder som tog i höet gick jätte bra, en i vagnen (jag) en i traktorn och en på marken.

Nostalgisk??:cool:

Nästan exakt så gör vi och vi tycker vi är riktigt moderna.;)

Fast vi har investerat i en gammal, rostig balbana så vi slipper att häva upp balarna på rännet och så är vår grålle röd.

Till TS. Mysig film.

Idylliskt!:love:

En annan har ju pressat storbalar och knuffat, hissat, kört traktor och frontlastare,
tänk att allt ska vara massproduktion:crazy:

Liknande trådar

T
Hästmänniskan Vad är det för jeppar som jobbar på Djurskyddsmyndigheten egentligen? Ja, det kan man verkligen undra. Någon har kommit på att lägga...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 286
Senast: nocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar