Vidareutbildning av unghäst

Raceface

Trådstartare
Jag har skickat iväg min 5-åring på vidareutbildning och undrar lite hur lång tid ni tycker är rimlig för att lära hästen sidförande skänkel, ryggning och skolor.

Hästen ifråga är arbetsvillig och lär sig ganska lätt.

Sv: Vidareutbildning av unghäst

En del lär sig ju med lätthet det på en månad förutsatt att den är ordentligt grundutbildad innan, andra tar det längre tid. Huvudsaken är att det inte pressas fram med våld vi inlärningen. Så svårt att säga hur lång tid det kan ta för just din häst men den som rider den nu bör ju känna ganska snabbt hur pass mycket tid din häst kommer att behöva...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 625
Senast: Freazer
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
557
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 716
Senast: super
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 622
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar