Vidare från rådgivande bedömning

AW

Trådstartare
Skulle vara kul att se de hingstar som gått vidare från rådgivande bedömning. Har de utvecklats som ni hoppats? Kommer ni att behålla dem som hingstar? Är det ett aktivt beslut eller är de bara snälla att det inte är något problem att man har möjlighet att vänta och se? Visa gärna filmer och bilder!

Finns säkert fler frågor och känslan är att väldigt många faktiskt undrar... Det är inte helt enkelt det här med hingstar men väldigt kul ;)

Det här är min 2-åring Luxus CML e: Florencio-Bolero som rekomenderardes vidare i höstas.

http://www.youtube.com/watch?v=pHbBcvt2eDI

Senast ändrad:
Sv: Vidare från rådgivande bedömning

Hur stor är han nu?

Det finns nog ingen större chans att min kille skulle bli rekommenderad vidare men OM det skulle hända så skulle det nog ändå vara svårt att låta bli att skära.
Jag har stallkompisar att ta hänsyn till (vi hade en hingst kvar som skars vid 3 års ålder men då var de flesta rätt irriterade). Den måste också helst kunna fungera i "kill"-flocken och hingsten måste vara hanterbar.

Så för en amatör som jag tror jag mest att det skulle vara jobbigt.

Har man däremot andra förutsättningar emd eget stall eller står någonstans med bra förutsättningar att hålla hingst så förstår jag om man vill prova.

Vad jag förstår är det inte helt gratis att ta fram dem till ett ev. godkännande heller så det gäller nog att man är stadd vid kassa!

Ja det är ett aktivt val att hålla min kille som hingst fram till iaf nästa rådgivande, då han fick så bra resultat och kommentarer sist. Han har utvecklats över förväntan, under vintern varit med på löshoppning för Uno Boman och även det sköter han galant, har en otrolig balans och kroppskontroll och hans fina gångarter har hållt i sej. Han är, än så länge iaf, väldigt snäll och lätt att korrigera.
Jag har inga rosendrömmar om att ha en godkänd hingst, det är trots allt så väldigt få som lyckas och till det krävs en stor plånbok..men skulle det visa sej att han är värd att få en chans att visa sej så får han förmodligen säljas till någon som har de möjligheterna.

Ska se om jag kan lyckas få lagt in ngn film eller åtminstone en bild!

Jag har en två års hingst, som vi kommer att visa på rådgivande bedömning i höst.
Och det kommer att bli både roligt och intressant, att höra vad dom tycker om honom.

Hur hög är din två åring? Min är idag 164 cm, och växer fortfarande.

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 393
Avel Har slagit knut på mina tankar och har svårt att komma till någon lösning. Så nu skulle jag vilja veta vad ni hade lagt på detta stoet...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Peak
·
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 574
Senast: Ramona
·
Avel Vad tycker ni om dessa nya förslag som kommit upp på ASVHs hingstmöte? (Saxat från Ridsport) Jag reagerar mest på att...
Svar
12
· Visningar
1 725
Senast: SussiLull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka