Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra som går på lösdrift har kvar sina öron trots mellan-15 och -30 i flera veckor.
Mata inte trollet! Det är uppenbart att @Jeps ljuger! Antingen så har hästarna mössa eller så har de proteser!Märkligt. Är det någon speciell sort? Vet du om det finns dokumenterad resistens i sorten/rasen?
Men det är ju därför som traktorn åker ut mellan loppen, inte för att sladda banan utan för att dom måste ju kratta upp alla öron såklartKanske för att det ska vara enkelt att hitta öronen när de ramlar av? Blir ju en himla massa öron utspritt på banan efter ett par lopp annars...
Med tanke på att de flesta travhästar är bruna blir det också svårt att matcha ihop rätt öron med rätt häst.Kanske för att det ska vara enkelt att hitta öronen när de ramlar av? Blir ju en himla massa öron utspritt på banan efter ett par lopp annars...
Men, då vill ju alla vara sist!Det skulle man kunna göra till en ny sport annars. Kusken som fångar flest örondelar i farten får någon form av pris, och så kan man såklart betta på det med. Kan bli intressant!
Eftersom de flesta travhästar är bruna så BEHÖVER man inte hitta rätt öron till rätt häst. Brun som brun, och ska de ändå bara sitta till nästa lopp kan det inte vara så nogaMed tanke på att de flesta travhästar är bruna blir det också svårt att matcha ihop rätt öron med rätt häst.
Mina med. Och blåser det så faller dom redan vid nollan.Mina öron trillar av i -5, garanterat!
Sätt på lite silvertejp på så kanske de håller i några minusgrader?Mina med. Och blåser det så faller dom redan vid nollan.
Sant! Tänkte inte på det.Eftersom de flesta travhästar är bruna så BEHÖVER man inte hitta rätt öron till rätt häst. Brun som brun, och ska de ändå bara sitta till nästa lopp kan det inte vara så noga
Hade man behövt matcha hade man nog kompletterat frysmärkningen med örontatuering...Sant! Tänkte inte på det.
Är nästan beredd att prövaSätt på lite silvertejp på så kanske de håller i några minusgrader?
Jag har alltid trott att bomull i öronen är för att dämpa ljuden, men nu förstår jag att det är för att isolera mot kylan. Vet inte hur jag kan ha missat det
Briljant!https://www.tidningenridsport.se/he...nellt-snolopp-avgjordes-for-andra-aret-i-rad/
De kanske skulle prata med sina egna landsmän som ridit 120 km i -10
Asså jag hade inte kunnat drömma om hur kul den här tråden skulle bli när jag startade den av ren frustration och gnisslande tänder Love it!@eventingmania, kan du inte visa personerna den här tråden och berätta vad den handlar om. Så kan de räkna antalet skrattemoijisar. Tänk om det går upp ett ljus då...
Men. herre. gud. Ska man skratta eller gråta?Asså jag hade inte kunnat drömma om hur kul den här tråden skulle bli när jag startade den av ren frustration och gnisslande tänder Love it!
Igår kom dock nästa galenskap ut i press. En hovslagare som yttrar sig om att hästar typ inte ska få leka i snön för när de bockar i snö får de hovbensfrakturer.. Dessutom verkade det enligt honom mer rekommendabelt och säkrare att bocka på betong
Att inte släppa hästar på knölig och fryst mark borde ju vilken idiot som helst kunna räkna ut att det inte är en bra idé, men att därifrån få det till att det är livsfarligt och att de bryter hovbenen om de bockar på frusen mark täckt av snö är ju att ta det rätt långt! Speciellt när hovslagaren hade varit med om detta EN gång.
Ju längre jag bor här desto mer uppskattar jag den hästutbildning jag haft förmånen att plocka med mig från Sverige