Sv: Vic Tim Rocket
Hola,
VTR är inte så hög. Under 150.
Han är biffig som en valross känns det som när man träffar honom, likaså hans son R Trendsetter.
Min gamla korsning, född -99, med VTR x Fullblod/Connemara är 146. En viktbärande, otroligt tålig häst som jag kunnat använda till allt (draghäst, packhäst, ponnyridning, lassokastning, distans, uppvisningar och tävling) utom rent koarbete för då freakar han ur totalt. För mig som har kostammade qh med ganska mkt huvud så var denna kille ganska lättsam och lättarbetad både vid inridning, skolning, körning osv. En häst som fortfarande blir omtyckt av alla. Dock har hans nya ägare fått höra av olika tränare att hästen har mycket egen vilja.
Han är Buckskin Tobiano med udda och rolig teckning.
Då den gamla korsningen visat sig vara så bra och omtyckt fick jag en beställning på ett föl på VTR undan mitt ena kostammade QH sto. -08 kom en stor och rejäl fuxfärgad tobianohingst som registrerades som Paint (efter mycket strul då språnget inte fanns registrerat i språngrullan hos APHA)
Denna kille är idag kastrerad och tar sig otroligt fint. Blir gissningsvis straxt över 150. Lättsam, fattar snabbt och är väldigt cool. Är nu påbörjad inridningen av sin matte som trots att det är den första häst hon äger och rider in, upplever honom som lätt och har en vilja att vara till lags.
Jag tror att en del kan uppleva VTR avkommor som tuffa men jag skulle vilja säga att det många gånger handlar om tydlighet.
Av någon anledning anses inte alltid VTR avkommor vara så mycket värda. Personligen lägger jag inga värderingar i det men vill inte ha en VTR avkomma för privat bruk då jag tycker de blir för biffiga.
mvh Eva