Vic Tim Rocket

Mirre

Trådstartare
Någon som vet hur hög han är?
Ger han små el stora avkommor?

Berätta gärna om era avkommor efter honom

Sv: Vic Tim Rocket

Vet inte exakt mått men strax under 150 cm, skulle jag tro att han är. Jag har en unge efter honom född 07. Trevlig, sansad och lättformad. Dock inte menlös, det lurar lite humör där också även om han aldrig spårar ur. Hans mor (okänd ras och stam) verkar har bidragit med det behagliga lugnet;) Min Raket förväntas hamna någonstans runt 156 - 160 cm i mkh. Han är ca 148 idag.

Har ridit och tränat två avkommor efter honom (rena paints) där den ena varit strax över 150 och den andra 155 (olika mammor).

Jag har 2 hästar efter honom . Båda blir 6 år 2009 .
Den ena är avelssto ( fått 2 föl ) pga en skada som 2 åring . Hur hon är
ridmässigt kan jag inte svara på . det är en tuff häst i psyket men snäll .
Hon är ca 150 cm .

Den andra är en mycket mindre häst ca 144 cm kort och stark i kroppen .
Super snäll ,men har lite nerver . Hon är i träning hos pk i ystad .
Denna hästen är efter Show Me Yer Spin , vilket förklarar storleken på henne .
(spinner är 144 cm) .

Vic Tim Rocket är nog inte så stor som 150 . Tror han mer ligger vid 145 cm
( är inte säker ) Han är ganska liten när man kommer nära . Men det är ingen nackdel enligt mig , tycker om små hästar .
pm om du vill ha bilder och mer info om dom .

Enl ägaren så bestäms storleken på avkomman till större delen av stoet. medan VTR:s teckning blir dominerande. Verkar stämma.

LIA

Jag har ett sto som är 5 år och som är efter VTR. Hon har en stor personlighet och är mycket nyfiken. Hon är stabil, orädd och tuff men är aldrig elak. Vill gärna gosa o kela och har blivit en riktig kompis som är mycket följsam och lätthanterlig.

Mitt sto är 155 cm och grov, jag vet att hennes mamma är ganska stor.

Du kan se mer av henne i min blogg på min hemsida www.lenabratt.se

Senast ändrad av en moderator:

Min herre är 5 år nu till våren och han slutar nog på 155cm skulle jag tro. Hanns mamma är halvblod men jag ser inget halvblod i honom.

På min Vic Tim avkomma har paint generna gjort det messta jobbet. Hur ser era halv paintar ut?

Har ett 8 årigt sto efter Rocket, hon är lugn, otroligt social, medgörlig, vänlig, ärlig och ibland lite tjurig...precis som sin matte ;) Hon är 150 cm.

har du bilder på ditt sto?

Jag har ett solid paintsto så jag vill gärna ha en homozygot hingst, men stoet mitt är rätt tjurig och hård i skallen själv så jag vill ju inte addera ännu mera tjurskalle :rofl:

Min herre är 5 år nu till våren och han slutar nog på 155cm skulle jag tro. Hanns mamma är halvblod men jag ser inget halvblod i honom.

På min Vic Tim avkomma har paint generna gjort det messta jobbet. Hur ser era halv paintar ut?
Funny's Little Rocket-07
081221Rocket2.jpg

Jag trodde Vic Tip bara gav svart-vita avkommor men... det gör han alltså inte? :)
Tror min dam har väldigt mycket gula anlag i sig! Mamman är palomino också och hennes halvsyster är cremello

Nä det blir tydligen alla möjliga färg kombinatiner om man tar honom. Den enda garantin är att det blir fläckar på fölet ;) och det är ju inte fy skamm att kunna ge en sådan garanti :idea:

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 273
Senast: miumiu
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 338
Senast: Sassy
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar