MiniLi
Trådstartare
Min sambo och jag vill skaffa hund. Dock är vi lite osäkra på hur vi ska gå till väga, vad som är mest lämpligt.
Vi är båda väldigt förtjusa i Rhodesian Ridgeback. Har haft ganska mycket kontakt med flera vuxna hundar (hanar) och tycker att de verkar ha ett härlig temperament och de är dessutom väldigt vackra!´
Vi är djurmänniskor båda två. Har haft mycket kontakt med hundar men aldrig uppfostrat en valp från grunden.
Vi bor i hus på landet med stor tomt, sambon jobbar hemma på gården och kan antingen ha hunden med på jobbet eller ta hand om den, gå ut och gå på rasterna.
Jag studerar och är normalt sett ganska mycket hemma.
Tror att vi har bra möjligheter och intresse för att kunna aktivera hunden mycket.
Jag har förstått att det är bra att gå mycket kurser så det tänker vi göra.
Det är väldigt viktigt för oss att lyckas med hunden, vi vill ha en väluppfostrad hund som vi kan ha mycket roligt med under många år.
Det vi nu funderar över är om vi klarar av en valp?
Hur mycket kunskap krävs?
Är det kanske ett bättre alternativ att köpa en vuxen hund?
Och är ridgeback en lämplig första hund?
Vi är båda väldigt förtjusa i Rhodesian Ridgeback. Har haft ganska mycket kontakt med flera vuxna hundar (hanar) och tycker att de verkar ha ett härlig temperament och de är dessutom väldigt vackra!´
Vi är djurmänniskor båda två. Har haft mycket kontakt med hundar men aldrig uppfostrat en valp från grunden.
Vi bor i hus på landet med stor tomt, sambon jobbar hemma på gården och kan antingen ha hunden med på jobbet eller ta hand om den, gå ut och gå på rasterna.
Jag studerar och är normalt sett ganska mycket hemma.
Tror att vi har bra möjligheter och intresse för att kunna aktivera hunden mycket.
Jag har förstått att det är bra att gå mycket kurser så det tänker vi göra.
Det är väldigt viktigt för oss att lyckas med hunden, vi vill ha en väluppfostrad hund som vi kan ha mycket roligt med under många år.
Det vi nu funderar över är om vi klarar av en valp?
Hur mycket kunskap krävs?
Är det kanske ett bättre alternativ att köpa en vuxen hund?
Och är ridgeback en lämplig första hund?