"Vi väntar med spänning"

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 598
Oj, vad svårt! Det beror nog väldigt mycket på vad som ska sägas. Men jag hade nog skrivit att "I´m eagerly waiting for....." sådär rent allmänt.

"Väntar med spänning" är ju mer ett svenskt uttryck som inte formas sig så väl i engelskan. Excited funkar ju också, men det finns inget sådär bra uttryck som vi har i svenskan tyvärr. Inte vad jag kan komma på.

Det beror help pa vad ni vantar pa. Jag kan inte komma pa nagot mer heltackande an; Eagerly awaiting.
Googla "eagerly" och titta pa synonymer sa hittar du nog nagot som passar.

Väntar på ett analyssvar från ett laboratorium.
"Vi vänta med spänning på analyssvaret", typ.

Liknande trådar

Kultur Ska köpa present till en vän som flyttar till Danmark snart. Tänkte att ett presentkort till Bokus eller Adlibris kunde funka, tills jag...
Svar
4
· Visningar
273
Senast: Flummflicka
·
Skola & Jobb Hur översätter man ”Det är överspelat nu” på engelska? Google translate säger ”it’s overplayed now” vilket inte låter helt korrekt i...
Svar
7
· Visningar
624
Senast: Otherside
·
Fritid Ordinerad vila fram till MR den 20 februari, och jag har bara 600 sidor kvar av min bok. Hjälp! Vill inte titta på TV eller doomscrolla...
Svar
10
· Visningar
627
Senast: Migo
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka