Novelette
Trådstartare
Ja äntligen!!
Jag och Nikita åkte iväg på ett ordinarie spårprov i Härad som Bassetklubben anordnade.
Vi var enda taxekipaget där. Det var 18 hundar med. Jag somnade i bilen medans jag väntade på min tur
"min" domare hade 3st före mig att döma.
Det hade regnat hela förmiddagen men höll upp just när vi skulle ut. Nikita tog an spåret fint och jobbade hårt hela tiden. På ett ställe hade hon lite problem för man såg tydligt att två älgar hade legat där, men hon löste det riktigt bra.
Sen var det klockrent sista biten.
Och gissa vad!? Eller ni ser ju förstås på rubriken
Nikita blev Provets Bästa Hund med 1:a pris, HP och en fin rosett för nu är hon minsann viltspårschampion!!!![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
Min lilla tösabit har lyckats!!
Och vi fick jättebra kritik också.
Jag och Nikita åkte iväg på ett ordinarie spårprov i Härad som Bassetklubben anordnade.
Vi var enda taxekipaget där. Det var 18 hundar med. Jag somnade i bilen medans jag väntade på min tur
Det hade regnat hela förmiddagen men höll upp just när vi skulle ut. Nikita tog an spåret fint och jobbade hårt hela tiden. På ett ställe hade hon lite problem för man såg tydligt att två älgar hade legat där, men hon löste det riktigt bra.
Sen var det klockrent sista biten.
Och gissa vad!? Eller ni ser ju förstås på rubriken
![14535867.jpg](http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_17/14530000-14539999/640x480/14535867.jpg)
Min lilla tösabit har lyckats!!