Viltspårssverige here we come!*bilder*

Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

grattis!! :banana:
måste bara säga att jag är inte speciellt förtjust i taxar, men Nikita är bara så underbar!! :love: :love:
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

*kl*

Grattis, hon är dessutom otroligt snygg, den damen. Är ingen tax-människa, men den där är läcker!
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

Aliide: Tack! (Fast JAG gjorde inte så mkt:o )

Seabaz: Ja visst är det skoj! Jag satsar också på den titeln. Tre 1: or i öppet spår krävs. Du måste göra anlagsprovet innan du får göra öppna spår. Sen vad gäller på utställning vet jag faktiskt inte säkert men du måste ställa i jakt/bruksklass har jag för mig(mkt osäker) och då måste hunden vara 15 mån som yngst. Jag trodde att man var tvungen att få 1:a pris men jag vet som sagt inte...får nog fråga min uppfödare.

Thea och Kanelbulle: Vad roligt att ni tycker så!:love: Hon är faktiskt den vackraste taxen jag någonsin sett men jag är ju partisk:angel: Hon är dessutom en väldigt trevlig hund, älskar allt o alla och skäller bara vid lek och på kommando, är mycket lyhörd och framförallt väldigt lätt att ha o göra med.

Oj, vad jag skryter...men jag ÄLSKAR den hunden så mkt:D
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

GRATTIS GRATTIS :banana: :bump:

Gud vad roligt!! :bump:

Åh snuttegurkan...så söt hon är... :love:

*kidnappar henne* snart :) :angel:
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

Jag TROR att en tvåa räcker på utställning men vet dock inte hur många om det är en, två eller tre stycken.

Vad menas med jakt/bruksklass??
Jag som inte har varken en jakthund eller brukshund men son som är bra på att spåra, kan vi ställa ut i sådan klass????
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

Man behöver inte ställa bruks/jaktklass, allt som krävs är minst en tvåa (på hunden alltså, inte i kvaliteten) i unghundklass (kan vara öppenklass också).

//E
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

Min hund blev viltspårchampion förra veckan. Han har tre ettor i öppen klass (varav en med HP) och ettor i öppen klass på utställning. Man behöver inte ställa i jakt/bruksklass. De måste ha lägst en tvåa efter 15 månaders ålder. Efter årskiftet skall visst utställningskravet tas bort för titeln SVCh.
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

Vad är det för ras?

Jag har för mig att taxen måste gå i jaktklass för att få champion i ex. viltspår el. gryt eller vad det nu är.
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

Min hund är en Golden. Det kanske är så på tax, finns det ingen info om det på Taxklubbens hemsida?
 
Sv: Viltspårssverige here we come!*bilder*

Jag hittade inget:crazy:

Ska återkomma så fort jag har pratat med min uppfödare...fast det kommer nog dröja ett litet tag.

Har nu tyvärr fått reda på att Öltk inte hinner ordna ett öppet prov till innan vintern så vi får allt vänta med det. Men i juni så ska de göra ett SM-spår till oss som skall skickas på SM så att vi inte är helt bortkomna när vi kommer dit:p ...vilket i mitt fall kan behövas rejält:angel:

Piavik: TACK:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp