Vi som tränar/tävlar bruks

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar/tävlar bruks

Åh jag vet att jag borde tänka så. Bara så! Men som du säger så är det ju skitsvårt!
Jag kommer ju aldrig bli sur eller så om vi inte får bra poäng men man kan ju inte låta bli att vilja att det ska gå bra :D

Framförallt så vet jag att jag skulle kunna slappna av mycket mer om jag visste att vi är tillräckligt förberedda..

Lycka till på tävlingen! Spår är alltid lite spännande, för det kan hända så mycket som man inte har kontroll över. På vår första tävling var det frost när spåret lades ut, men solen låg på och lyfte upp alla dofter så det var jättemånga som fick problem, speciellt de första ekipagen. Vi kom i alla fall runt spåret men spåret tog all fokus så pinnarna låg kvar (utom sista, som låg i skugga). Endast 1 hund fick 10: or på spåret den dagen.

Jag är supernöjd med Sareks spårarbete idag, 750 m spår med 7 pinnar på kort gräs bombaderat med koblajor. Alla pinnar med hem och härlig intensitet i den lilla näsan. Bra upptag också, var tänkt som 90 graders men Sarek gled ut lite åt vänster så han kom fram till spåret riktad åt fel håll. Det såg ut som en snygg spets, inte minsta tvekan vid riktningsbestämningen :). Uppletande efteråt i två djupa (65m) korridorer med 2 föremål i varje. Alla föremål in på 4 skick och snabbt gick det :).

Loke hade det lite kämpigt i sitt spår, vi gick nog lite för långt på promenaden medan spåren låg. Så han fick ett ipo-spår med gotter när han vilat en stund. Då gick det mycket bättre!

Nu blev vi nyfikna! :)

*KL*

Jag är så otroligt glad över mina hundar! I förrgår var vi ute med en kompis och trots lite väl mycket snö i spårskogen gjorde alla våra fyrbeningar så jättebra ifrån sig! Bentley gick först av mina och nu verkar han ha fattat vad spårande går ut på! Näsan ordentligt nere hela tiden, tog spåret igen utan hjälp efter ett litet tapp(som blev tiofalt värre när linan fastnade - några tips på en bra spårlina?). Han var ute en sväng i ett älgspår också men valde självmant rätt spår och tuffade på utan hjälp ända till slutet. Jag blir lycklig bara av att titta på bilderna som min kompis tog!

spc3a5r1bentley.jpg

spc3a5rbentley3.jpg

Sedan var det Rovers tur och det var länge sedan jag såg maken till lycklig hund! Han var lite väl ivrig och var ute fel redan i början men sedan hittade han rätt och gick fint i spårkärnan utom vid ett tillfälle då spåret korsade en skogsväg och vi fick ett litet stopp. Men alla apporter + slutapport blev bärgade och jag är jättenöjd med hur han jobbade.

spc3a5rrover1.jpg

Nu får det tina lite mer så att vi kan ge oss ut igen!

Man får väl gratulera till dagens resultat :D

Hahaha, taaaaack! Där var du snabb :D!

KL

Jag och Lyxa var och debuterade i högrespåret idag, och vi fixade en uppflytt till elitspåret :banana:!!

Vi skrapade ihop 503,25 poäng (226,75 på lydnaden och 276,5 på specialen) trots bakspår, ett dåligt upplet (2 föremål in men ett dåligt sökarbete gav oss bara 6-6,5) och ett framåtsändande som belönades med 0-5. Fast jag är JÄTTENÖJD med framåtsändandet, hon kom bara för långt ifrån mig och allt annat var SUPER :bump:.

Sen fick vi även lite fullpotter också, 10-10 på spåret, inkallande med ställande och platsen, och så ett gäng andra helt OK betyg! Är jättenöjd med debuten :)!

Så nu är det prio upplet som gäller, så satsar vi på en elitstart framemot sommaren. Måste bara ta vårt lydnadschampionat (ett 1:a pris kvar) först :D!!

Stort Grattis! :)

Hur tänker du runt de andra två högrestarterna? Eller vad säger reglerna?

Senast ändrad:

Stort grattis! :)

Stort Grattis! :bump:

Hihi, kunde inte låta bli, såg grattisbilden på aussiegruppen på fb ;)

Tack för grattis :bump:

Stort Grattis! :)

Hur tänker du runt de andra två högrestarterna? Eller vad säger reglerna?

Du menar mina SEX andra högrestarter jag är anmäld till och kommit med på :D:p?!

Jag får ju starta i högre under de närmsta 30 dagarna om jag vill, men jag kommer avsäga mig mina platser. Finns det någon reserv så kommer det ju glädja dem ypperligt :)!

Och tack för grattis!

Tack för grattis :bump:

Du menar mina SEX andra högrestarter jag är anmäld till och kommit med på :D:p?!

Jag får ju starta i högre under de närmsta 30 dagarna om jag vill, men jag kommer avsäga mig mina platser. Finns det någon reserv så kommer det ju glädja dem ypperligt :)!

Och tack för grattis!

Men hahaha, att det var så många hade jag ingen koll på :p
Det förstår jag, det kommer det säkert göra :)

Men hahaha, att det var så många hade jag ingen koll på :p
Det förstår jag, det kommer det säkert göra :)

Inte jag heller egentligen, jag hade bara anmält hysteriskt för att vara säker på att komma med på NÅTT ;)! Och så går vi och fixar det på första försöket, det är många kronor som försvinner där :p!

Men jaja, hellre vara fattig och uppflyttad än snål och bortlottad :D;)

Grattis!

KL

Här har vi äntligen spårdebuterat. På grund av förra årets minst negativa omständigheter och vintern innan dess är det förmodligen nästan 1,5 år sedan vi spårade på riktigt! :crazy:

Med andra ord hade jag noll förväntningar idag när vi skulle göra spåret, helt utan anledning eftersom att hon gick helt fantastiskt bra :eek: !! Både själva spårarbetet och föremålsmarkeringarna var som om hon aldrig gjort annat. Fan vilken härlig känsla rent ut sagtm älskade hund! :love:

Inte jag heller egentligen, jag hade bara anmält hysteriskt för att vara säker på att komma med på NÅTT ;)! Och så går vi och fixar det på första försöket, det är många kronor som försvinner där :p!

Trycker på gilla knappen! :D

MrsScabtree: Vad härligt att det gick så bra! Kan nästan känna känslan bara av att läsa det!

Och så går vi och fixar det på första försöket, det är många kronor som försvinner där :p!

Men, om du avanmäler, får du inte pengarna tillbaka då?
Det får man ju på lydnaden i alla fall nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka