Vi som tränar/tävlar bruks

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar/tävlar bruks

:rofl:
Haha! Ja, bruks ÄR faktiskt roligare :D
Men jag håller med Mia om att man ska köra allt! :p

Håller med er om att man ska köra allt men jag tycker det räcker med lydnad, spår, sök och rapport!

Agility är ju sjuuuuukt kul! Och man ska köra ALLT :banana:

Haha, jag har haft funderingar på att köra agility med Doris :p Hon har fått prova på tunnlarna och ÄLSKAR dem ;) Hoppar gör hon ju jämt annars (lyckas man få den här hunden att stå på alla fyra tassarna längre än 5 minuter i sträck på lydnadsplan, då har man gjort det bra :p )

MEN eftersom jag inte riktigt hinner med det också, så får hon nöja sig med att vara lydnads, spår och sökhund. Det är någon som tyckt att jag ska köra rapport med henne också (mest för att det är få rottisar som är med på rapporten och hon har både kroppen och farten för det).

Tänk om man skulle hinna med allt? :D

Bästa investeringen typ ever! :D
Eller ja, förutom själva hunden då :angel:

Ja, jag fick ju en slalomställning i födelsedagspresent förra året, men den är felkonsturerad (och den återförsäljaren har varit uppe i tingsrätten flera gånger för att ha sålt felaktigt och inte tävlingsreglementsenliga hinder vilket han påstår att han gör :grin: ) så en ny ska införskaffas å de snaraste :p!

Och Line! Jag kan anmäla oss till tävlingen och stryka för löp på tävlingsdagen ;) Undra vad de ska tänka på klubben som anordnar tävlingen skulle tänka om oss då :p

Ja, jag fick ju en slalomställning i födelsedagspresent förra året, men den är felkonsturerad (och den återförsäljaren har varit uppe i tingsrätten flera gånger för att ha sålt felaktigt och inte tävlingsreglementsenliga hinder vilket han påstår att han gör :grin: ) så en ny ska införskaffas å de snaraste :p!

Surt! Hur sjutton ser en felkonstruerad slalomstomme ut egentligen? Pinnarna åt fel håll? :angel:

Surt! Hur sjutton ser en felkonstruerad slalomstomme ut egentligen? Pinnarna åt fel håll? :angel:

Stöttorna sitter på fel sida så att hunden kan trampa på dem genom nästan hela slalomen. T.ex så sitter sidostöttan på höger sida vid första pinnen, alltså precis där hunden ska gå in. Skaderisk om de halkar på dem och risk att skrämma känsliga hundar om de trampar på den och hela ställningen vippar till. Och helt emot reglementet...

Vi brukar ju inte stänga tävlingarna på exakt datum om det är väldigt få anmälda utan då kan tävlingen få vara öppen för anmälan några dagar till vilket ofta funkar, man hinner få in några fler anmälningar. Kan ju hoppas att de gör så även den här gången.

Ja så kommer de säkert göra. Men jag kan inte låta bli att bli nervös iallafall :D

Du har ingen inside-information gällande om de kommer ställa in vid mindre än tre eller om de kör ändå?

Bortkastade pengar när man har aussie! Pinnarna flyger åt alla hål ;)

Titta så söta smileysarna har blivit!

Kl

Skit.
Vi är just nu 14st anmälda till appellen så det lär bli lottning..
Bara att hålla tummarna. Lite tokigt när det dessutom är KM ifall nån från vbk blir bortlottad...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka