Hur gör ni med hunden när ni lägger spår själva?
Jag tog nyligen körkortet och har inte behövt tänka så mycket på det innan då jag har fått skjuts ut till spårskogen, så det har alltid varit någon vid bilen när jag har gjort spår.
Nu, när jag äntligen kan ta mig överallt på egen hand, så har jag däremot börjat fundera mycket på hur jag ska göra. Jag gillar inte att lämna mina hundar i bilen när jag inte har någon direkt uppsikt över den. Särskilt nu när sommaren och varmare väder snart är här och behöver ha fönster och baklucka öppet. Jag är så rädd att förbipasserande med hundar eller annat springer fram till mina hundar i bilen t.ex. då mina verkligen inte skulle uppskatta det. Så hur gör ni när ni är själva och lägger spår?
Hundarna i bilen under tiden. Är det varmt så är bakluckan öppen men burarna låsta. Sen används silverduk, reflekterande vindruteskydd vid behov. Parkering i skuggan om det är möjligt. Delvis öppna rutor fram för luftcirkulation. Har hittills inte misslyckats med att hålla bilen sval när hundarna är i den. Ofta är det svalare i den än utomhus på sommaren.
Sen passerar det rätt få människor ute i skogen så det har inte varit problem med passerande som stör.