Tävling i Nynäshamn igår med tre agilityklasser, jag sprang med bägge vovvarna utomhus för första gången sen höstas (har inte torkat upp här så det gått att träna ute än). L och XL hade kört på förmiddagen och banan var ganska lerig, i första loppet med Nessie halkade jag till i första svängen och kom av mig helt gav tunnelkommando men visade inte vilken tunnel så hon tog fel då det var en på vardera sida av mig = disk. Sen körde jag med Nike och vi kom igenom med 5 fel, hon lyckades missa kontaktfältet i balansen helt otippat men kom på 3:e plats. Sen bytte jag skor och fick lite bättre fäste och vågade springa på lite mer. Nessie gjorde en klockren andra runda men halkade av gungan när hon skulle upp på den så vi fick fem fel och hamnade på 10:e plats av 27 utan den missen hade vi haft chans på pinne.. Blev ett bra lopp med Nike sen också förutom att jag tappade bort henne två gånger (nackdelen med en liten hund) och fick fem fel för vägran även här en 3:e plats. Sista loppet för mig och Nessie gick kanon men på näst sista hindret så lyckas jag inte ge henne stanna kommando (pga flåsighet) och hon hoppar av precis innan kontaktfältet, de två loppen innan har hon stannat helt perfekt på kontaktfältet så det var lite surt. Med Nike har jag inte riktigt lika bra flyt men vi tar oss runt men även hon lyckas hoppa kontaktfältet i balansen så det blir fem fel och en andraplats.
Jätte-nöjd med vovvarna, jag behöver bli snabbare och handla tydligare och få bättre flås
.
Nike med helgens rosettskörd: