Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja du skriver till tävlingsledaren och då får du en tid när du ska vara på plats för mätning Inget krångligt alls!Okej. Nu har jag och Chanel anmält oss till våra första två tävlingar i juni och juli. Känns helt sjukt overkligt och nervöst att vi verkligen har tänkt genomföra detta. Nu har jag lite funderingar som jag hoppas kunna få svar på härifrån.
Angående inmätning. När görs denna? Ska man meddela t ex kontaktpersonen för tävlingen eller domaren att man har en hund som ska inmätas?
Ja du skriver till tävlingsledaren och då får du en tid när du ska vara på plats för mätning Inget krångligt alls!
Så lite så. Ett tips är att köra någon blåbärstävling under våren om du tycker det känns nervöst med de officiella tävlingarnaOkej. Tack för svar!
Så lite så. Ett tips är att köra någon blåbärstävling under våren om du tycker det känns nervöst med de officiella tävlingarna
Det finns en grupp på facebook som heter "Blåbärstävlingar agility" där det läggs ut om tävlingar i hela landet, kanske du hittar något därVi deltog på en blåbärstävling i december. Vi blev diskade på den. Ena gången för att Chanel blev väldigt ivrig och tog alla hinder själv (i fel ordning såklart. ) och den andra gången skulle vi ha fått ett godkänt resultat om det inte vore för att hon vände i en tunnel och hon tog tunneln igen medan jag funderade på om man skulle ta hindret igen då eller bara fortsätta , men nu har vi läst på om reglerna och vet hur det går till, så det händer nog inte igen och om det händer så gör det faktiskt inte så mycket egentligen. Om det kommer en inofficiell tävling häromkring innan vår debut så kommer vi självklart delta på den, men jag har inte sett någon annonsering om någon sådan än tyvärr.
Var på första tillfället på vår nya kurs igår Utomhus, kvällstid i ösregn
Men det blev så bra! Fick jordens prestationsångest när vi började, då det var bangång direkt på, och alla andra såg så proffsiga ut. Avskyr att känna mig supersämst i grupp, och tyckte det var jättejobbigt..
Men Humla var magisk! Känns som något hänt i hennes utveckling nu, för helt plötsligt kunde hon springa i banan (annars går det fortast när vi tränar helt ensamma, med instruktör och andra hundar i närheten blir hon väldigt distraherad och osäker). Var superkul, och jag var inte den enda med lite utmaningar såg jag sen också. Missar troligen (om inte min konferens ställs in nästa vecka, vilket känns mer och mer sannolikt) nästa tillfälle, men ska bli så kul med de jag hinner med
Kul att det gick bra! Jag förstår att det är svårt, men försök tänka att det är bra att vara "sämst" för då kan du lära dig massor av de andra Jag föredrar att vara "sämst i gruppen" när jag går kurs, men det kanske inte är så vanligt att känna såVar på första tillfället på vår nya kurs igår Utomhus, kvällstid i ösregn
Men det blev så bra! Fick jordens prestationsångest när vi började, då det var bangång direkt på, och alla andra såg så proffsiga ut. Avskyr att känna mig supersämst i grupp, och tyckte det var jättejobbigt..
Men Humla var magisk! Känns som något hänt i hennes utveckling nu, för helt plötsligt kunde hon springa i banan (annars går det fortast när vi tränar helt ensamma, med instruktör och andra hundar i närheten blir hon väldigt distraherad och osäker). Var superkul, och jag var inte den enda med lite utmaningar såg jag sen också. Missar troligen (om inte min konferens ställs in nästa vecka, vilket känns mer och mer sannolikt) nästa tillfälle, men ska bli så kul med de jag hinner med
Så stolt över erTack vare @McFlurry så har vi ääääntligen ett slalom!
Första klippet är från två veckor sen när poletten äntligen trillade ner. Sen är det första försöket utomhus och sista klippet är från igår!