Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Vet inte om jag borde starta en ny tråd eller om det funkar att ställa frågan här.
Vi vet våran 'kompis' plankan. Någon som har en referensram till vad som är bra, bättre, toppen osv? Hur länge ska man stå för att det ska vara bra? Går det att säga några tidsintervaller som gäller?
Bravo!
En fråga till er alla: stretchar ni efteråt eller springer ni bara rakt in i duschen? Beror eventuell olika inställning till detta på hur långt ni har sprungit?
Sparka knät i väggen? Eller menade du övningarna som ullo visade? Jag gör liknande, men jag gör rumpmusklerna över ett bord. Med ena benet böjt framför mig på bordsskivan och så lägger jag pannan i bordet.
Springer just nu i ett par Asics 2170, hyfsat väldämpad pronationssko som finns i smal läst: nästan tillräckligt smal för mig. Eftersom jag är ett såntdär ufo som springer med mellanfotsisättning konstant är det inte ett klockrent val, men de får benen att må bra.
Ja, träningsvärk brukar jg motiona bort. Men det här känns inte alls som träningsvärk. Mer som något glöder lite svagt innuti knäna. Det bränns liksom, även i vila
Jag började springa för en dryg månad sedan, jag skaffade en app en sån där soffpotatis app. Men appen var lite för mesig även om jag är otränad. Så jag har sprungit längre perioder än appen rekommenderat och Jag har inte fått minsta träningsvärk.
I måndags sprang jag riktigt bra och längre än jag hade trott. (typ 5 minuter 3 minuter gång och sen 21 minuter spring). Tisdagen mådde jag fint.
Men nu svider det i mina knän och höfter men mest knäna trots att jag vilat ett par dagar! Är det normalt? Har det något samband med att jag känner mig sjuk förövrigt? Ska jag fortsätta träna som vanligt som när man har träningsvärk?
Jag tror inte ens jag vet vad höftböjaren är för något, och jag har definitivt inte stretchat en enda kroppsdel. Är inte sådant för folk som springer snabbt och långt?