Sv: Vi som springer!
Den ligger faktiskt hemma på soffbordet, köpte den igår
Ska spana in krönikan när jag kommer hem..
Den ligger faktiskt hemma på soffbordet, köpte den igår
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det beror på vad som är målet med träningen. Ove Rytter verkar skriva om träning ur ett bodybuildarperspektiv och då har han kanske rätt. Tränar man varje dag tex så funkar det inte att alltid köra alla muskegrupperna för då får musklerna aldrig vila.
Om man har styrketräning som ett komplement till löpningen och tränar på gym max 2 gånger per vecka måste man tänka annorlunda. Jag har börjat träna på Actic (fd Nautilus) och de har ett upplägg som skall passa oss som inte har jättemycket tid att lägga gymet. Det kallas Nautilusmetoden och går ut på att man kör intensivt och hårt så att man i ett pass tränar hela kroppen på 30-40 minuter. Jag återkommer om ett havår så vet jag hur det fungerat på mig.![]()
Ja jag tänker ändå att man är ute efter att bli starkare när man styrketränar och då är det väl frågan om man vill träna och få ut mer av det, på samma tid. Men det finns ju olika terorier om det. Att tempot ska vara högt och det ska gå snabbt är ju i alla fall samma teori. Men det som är olika är ju då om man får samma resultat när man tränar alla muskelgrupper samtidigt eller om man ska dela upp det på de stora muskelgrupperna. För mig är det enkelt för jag behöver bara träna överkroppen, underkroppen får sitt på annat vis!