Va härligt att du hittat så bra verktyg! Jag tackade nej till smärtskola när jag blev erbjuden, jag har en fungerande vardag och tyckte att det fanns andra som behövde platsen bättre men ibland funderar jag på om det verkligen var ett bra beslut.
Det låter ju onekligen som kronisk huvudvärk. Varför har du aldrig utrett det hos sjukvården? Jag har också migrän men har fått en fungerande medicin så jag får fulla anfall kanske varannan månad istället för typ 3 gånger i månaden.
Man lär sig att hantera det. Har man ont tillräckligt länge blir det ju normalläge.
För mig var diagnosen allt. Men då har ju spenderat 10 år att försöka träna mig pigg och frisk vilket resulterat i en ännu sämre kropp. Nu vet jag hur jag ska träna och när inte ska göra det och framför allt vilken träning. Det är så skönt!
För att jag när jag fick det trodde det berodde på all stress och allt under min miserabla högstadietid. Så de första typ 4 åren avfärdade jag det den vägen. När det sedan inte avtog i gymnasiet, ens när jag läste hemma på distans, var jag redan så van vid smärtan att det knappt störde mig (även om migränen fortfarande störde mig då!). Sen nu de senaste 1-2 åren är det bara de där korta, allra jävligaste attackerna jag inte klarar av att härda ut, annars kan jag som sagt leva ett till 99% normalt och jättebra liv, utan medicin, och trots ovanstående, så vad ska utredas liksom? Däremot finns det väl möjligen anledning att utreda de där korta attackerna. Läste på lite om Hortons som @mandalaki tipsade om, och bortset från att mina inte kommer dagligen i längre perioder, stämmer exakt alla andra symptom in. Så det finns det väl absolut anledning att utreda, men inte den vanliga huvudvärken och migränen. Det är bara att belasta vården i onödan för något som ändå inte är ett _så_ stort problem.