Sedan är det väl så att står det inte med i TR som tillåten utrustning så är det ej tillåtet? Så om inget står om korgar = förbjudet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Alexandra_W och @sassiball Korgar på stigbyglarna är inte tillåtet enligt FEIs reglemente. Det är dock lite lurigt då vårt svenska TR tillåter allt FEI tillåter, men jag vet faktiskt inte om det gäller samma med vad FEI inte tillåter.
(Längst ner i detta dokmentet är det iaf reglerat med bild: http://inside.fei.org/system/files/1_New approved equipment 2017 - DRE_update 07.11.17.pdf )
Sedan är det väl så att står det inte med i TR som tillåten utrustning så är det ej tillåtet? Så om inget står om korgar = förbjudet?
@Alexandra_W som Gabi säger är de inte tillåtna, eftersom de inte nämns som det. Skulle du komma så långt som in på banan med dem skulle du troligen få -2 och ta bort dem innan du fortsätter ritten.
Fast att man har startat utan tillsägelse är ingen garanti för att det går nästa gång.
Jag tänkte jag skulle prova en sådan. Du förstår alltså mitt problem Gud så skönt.@sassiball Jag har samma problem. På min funkar ELT-gjord kanon. På ponnyn med samma problem men värre gled dock ELT med. Men på stoet är det den enda gjord som funkar.
Tack för att du förstår mig. Jag börjar snart ge upp att hästen ska funka som ridhäst ens.@sassiball ja sadelgjordsläget är verkligen knepigt på henne tror som du det är en bidragande faktor helt klart, i rygglinjen är hon ju inte på något sätt extraordinär /ovanlig .
Jag har en häst med gjordläge längre fram om än inte så som din. Jag har noga direktiv att alltid dra bakre stropparna på gjorden först och främre stropparna sedan plus ett hål lösare på bägge sidor. Funkar toppen. Jag behöver ingen specialgjord etc vilket är skönt för jag gillar inte såna så mycket - tycker de väger bly och blir otympliga osv.
Jag tänkte jag skulle prova en sådan. Du förstår alltså mitt problem Gud så skönt.
Tack för att du förstår mig. Jag börjar snart ge upp att hästen ska funka som ridhäst ens.
Offrar häcken med jämna mellanrum o rider barbacka, enbart för hästens skull. Får svidande skavsår sen så det här är verkligen ett problem. För oss båda två. Jag tänkte som sagt testa en ELT-gjord om jag får tag i en begagnad.
Offrar häcken med jämna mellanrum o rider barbacka, enbart för hästens skull. Får svidande skavsår sen så det här är verkligen ett problem.
Jag testar lite allt möjligt så får vi se. Funderar om man kunde stoppa in en kudde innanför ridbrallorna så man sitter lite bekvämare. Lyckost er som hittat en sadel som passar. Jag kanske ska göra ett försök med en sadelprovare till.. ändå kände mig så besviken sist så jag vill inte innan. Ska bara se så jag får fortsatt på provanställningen förstAlltså I hear you! Barb har känts som skräp senaste veckan och jag har anat att det beror på att hon helt lackat ur på CCns glappande så ikväll red jag barbacka. Min stackars rump är typ skinflådd. Är lite märkligt, för Burb har jag ridit massa barbacka utan tillstymmelse till samma ridsår. Hursomhelst längtar jag som tusan efter Emporion! Min mams hämtar den på måndag och skickar upp !
Appropå sadelgjordar så köpte jag Börjes Amerigokopia i veckan-är grymt imponerad hur fin och mjuk den är!
Ja det är säkerhetstigbyglar, tror det är montain horse. Det svarta gummit lossnar direkt foten "kräver det" och plattan går att byta ut, jag har sviktande för knäna just nu.Vad har du för stigbyglar? ser ut som säkerhetsstigbyglar?