Vi som håller på att ta körkort!

Sv: Vi som håller på att ta körkort!

kl*

Kan ansluta mig hit.Jag har nog kört i 3-4 år nu cirka.
Jag trodde jag skulle få börja köra motorväg när jag flyttade ihop med min sambo men jag testade att övningsköra med honom en gång och även på trafikskolan en gång och dem sa att jag inte alls var där ännu.En hel del grunder som inte riktigt sitter på plats.Har inte haft en sådan jätte tur med föregående handledare alltså.Jag kan köra på landsväg mm där jag kört mest men för cirka ett år sedan då jag började övningsköra med min sambo har jag kommit mycket längre än vad jag gjort innan.Vi håller alltså på att gå igenom mina grunder från början.Känns väldigt jobbigt att få backa så rejält men är ändå glad över att jag inte hann ut på motorvägen.
Så ett tips till alla-gör inte som mig utan börja på trafikskolan i början med.
Hoppas att mitt inlägg inte var alltför rörigt.
 
Sv: Vi som håller på att ta körkort!

Nu har jag fått körkortstillståndet och på tisdag har jag bokat in handledarkursen så snart är det bara att "tuta och köra" :) Ska även passa på när jag är på körskolan och går kursen att köpa ett av deras paket. Det jag spanat in är 5 körlektioner, bokpaket, dataprov, teorikurs samt riskettan för 3995:-, helt okej pris tycker jag. Körskolan firar 60år så de har massor av erbjudanden just nu.
 
Sv: Vi som håller på att ta körkort!

Grattis till körkortet, vad kul! :)

Jag har gjort både riskettan och halkan nu så det känns bra, nu är det "bara" teori och uppkörning kvar ;):nailbiting:
 
Sv: Vi som håller på att ta körkort!

Jag klarade teorin förra veckan och idag körde jag upp - och klarade!! :D Känns så himla bra!
 
Sv: Vi som håller på att ta körkort!

Grattis! :bump:

KL

Idag har jag kört på motorväg för första gången, kör även en hel del inne i stan. Märker att det går framåt iallafall. :) Idag skickade min lärare in att jag ska göra teoriprovet & väntetiden är ca 2 månader.. Panik, måste plugga!! :o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Är det någon som tagit be-körkort utan att gå via en körskola? Dom ska ju ha runt 3500kr för två lektioner och lite böcker, något...
2
Svar
21
· Visningar
4 499
Senast: ylvalill
·
Kropp & Själ Godmorgon alla fantastiska bukefalister! Jag har legat vaken nu under natten till och från och malt lite tankar. Jag känner att jag...
Svar
16
· Visningar
1 536
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Som rubriken avslöjar, jag pluggar 100% på ett emellanåt rätt tufft program och funderar nu på att göra det ännu tuffare för mig själv...
Svar
7
· Visningar
3 089
Senast: TryMe
·
Skola & Jobb Visste inte vart tråden skulle ligga så provar här. Jag skulle vilja ta C-körkort, men undrar lite vad det skulle tänkas kosta, och hur...
Svar
9
· Visningar
1 600
Senast: MadicDomino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp