Vi med rexar

Jolie_Madame

Trådstartare
Jag antar att det finns fler här som har en underbar rex (devon eller cornish), och tänkte att det skulle vara kul att se lite bilder, i kombination med lite info (uppfödare och liknande).

Sv: Vi med rexar

oh... perfa, jag som just tänkte skapa en tråd och presentera mig och min rex flikka :)

S*Godreign's Queen Nefertiti alias neffie, råttan eller gollum som pvn kallar henne :D

började så här: http://www.godreigns.net/images/Neffi_2v.JPG
http://www.godreigns.net/images/Neffi_9v.JPG
http://www.godreigns.net/images/Neffi_5mc.JPG

men börjar bli vuxna damen:
hugme!
DSC00152.jpg

döda!
DSC00136.jpg

fina flickan:
DSC00121.jpg

m.. gamla mamma hade lite bättre kamera än vad jag har =P men det ska åtgärdas när jag får lön i sommar... mitt lilla underverk :love:

Senast ändrad:

Jag kompletterar själv med bilder osv när jag kommer hem, sitter på jobbet just nu :P

Gudomligt söt på första bilden, måste leta rätt på bebisbilderna på min också, var så länge sen jag tittade på dem :)

ska kanske lägga till lite mer info haha...

hon är efter (heter det ens så med katter? haha )
Alchemist Remus, CRX d 09, 2006-11-20, FI/SE

undan
Godreign's Hekate, CRX b 03, 2006-04-11, SE/SE [h]

hon är en chokladsköldpadda, och en väldigt rexig liten dam (cornish rex) massor med energi och bus, släpar gärna omkring på saker typ jeans eller täcken :D apporterar och pratar hela hela tiden. http://www.godreigns.net kan man hitta hennes uppfödare och lite mer info & bilder.

Neffie är ställd två gånger, med ex1 och ex2 som resultat! Ska ställa henne igen när hon har kommit över tio månader, just nu så växer hon så det knakar så pälsen hänger inte riktigt med, vilket är lite tråkigt men jag hoppas på att det ordnar upp sig med tiden! :) damen är född 2007-11-02.

Är inte de andra rexraserna välkomna? Finns ju fler än DRX och CRX;)

Well well. Jag är devonägd sen 4 år tillbaka. Lägger upp ett par gamla bilder så kasnke det kommer nya sen när jag orkar ladda upp dom på nätet:D

PICT0002.jpg

S*Fennec's Spot On, hankastrat, svartsilverspotted och vit, född 2004. Även kallad Pottan, Spot eller Pottis. Har troligtvis nåt bokstavssyndrom. Ganska ointelligent och gapig och fruktansvärt mammaberoende, helst ska man bära runt på honom på höften hela dagarna, då klänger han sig fast som en liten apa och spinner högt. Hatar all annan mat än kattmat och kan döda för en torrfoderkula:crazy: Gillar inte andra katter än hushållets egna (Sunny nedan och huskattshonkastraten Siri) och är inte så förtjust i främmande.

PICT0196-1.jpg

S*Fennec's Sombrero, hankastrat född 2004, röd hybridavkomma som har två kullar kattungar efter sig. Kallas Sunny och är en riktig spinnmaskin och den intelligentaste katten jag träffat. Han tar sig in överallt, öppnar tom låsta dörrar och barnsäkrade skåp. Gourmet som äter allt jag äter och kan kurra upp inälvorna genom näsan för att få smaka chips.:D Mycket vänlig katt som går bra ihop med alla katter och hundar. Leker som en pitbull och sover helst under täcket. Trivs bäst på sitt eget revir och gillar inte att åka bil. Kan gå själv och vill inte bli buren på.

Mina pojkar är totalt olika men kompletterar varandra perfekt. Jag hade inte orkat med två mattegrisar som Pottan och jag hade slitit mitt hår över två hyperinterligenta utbrytarkungar (och inbrytar) som sunny men ihop är dom perfekta:love:

Här har du en av forumets rexuppfödare. :D Eller ja, rent tekniskt sett framtida då jag ännu inte haft någon kull. ;)
Devon är min ras, jag har för närvarande fyra katter varav två bor med mig just nu, den tredje ska flytta in i sommar.
Rustie, nu mera kastrerad avelshane. Bor hos mig.
emma008-1.jpg

Oscar, kastrerad sällskapskatt, bor med mamma.
20071027048.jpg

Cleopatra, framtida avelshona som ska paras så snart det går. Bor hos mig
20071027041.jpg

Lapcat, mitt nyförvärv som är kvar hos uppfödaren ännu. Framtida avelshona
lapcat_0515.jpg

Fler bilder finns på min hemsida som finns i min profil. :D

Senast ändrad:

Har haft devon rex i 8 år. Har fött upp sedan 5 år tillbaka, fjärde kullen är på g nu. Min nuvarande hona går att skåda här.

S*My Little Cat's Joy "Joy", en sjuårig crx-dam som jag hämtade i Uppsala hos S*Djäknens för 11 månader sedan. Sedan dess har hon varit centrum i mitt liv. Det hon tycker - gör matte. Hon äger mig och avskyr min pojkvän eftersom han får uppmärksamhet. Helst ska jag sitta hemma 24/7 och klappa henne.
Är jag inte vaken när hon vill bli klappad ser hon till att jag vaknar. Antingen genom skrik och pip eller att stå och peta på mig så jag måste vakna. Helst en kombination.
SKA sova i sängen, helt över hela, med en arm omkring sig eller tätt intill under täcken. Vem behöver en karl när man har en crx? ;)

Lilla fröken fräken:
st.jpg

KL

Jag måste bara passa på och fråga en sak jag har funderat lite på: hur uttalar man egentligen devon rex? :o :D

Hm näe. Usch så svårt att förklara. 'Devvån' mer, kanske. Säger det något mer? haha

Hjälp mig me det här!

Okej, då är jag med! Jag har alltid uttalat det som det stavas ungefär (samma som jag antar att ni alltså menar) men så började jag fundera om det kanske ska uttalas ungefär "dévååån" eller något i stället, och så blev allting ganska förvirrat. :p

KL

Jag måste bara passa på och fråga en sak jag har funderat lite på: hur uttalar man egentligen devon rex? :o :D

Devon rex ska om man är väldigt korrekt uttalas "dev'n rex", devon ska låta ungefär som engelska ordet "heaven" och så givetvis ett engelskt uttal av r:et i "rex".

sele2ndrad.jpg

sele1ndrad.jpg

CH S*Zoot´z Citrina Wilsonia

Kallas för Ika. Lilaskölpdpaddstonkanes - j32. Fyllde 1 år för några veckor sedan och blev champion i lördags. Nu är hon på date, men det verkar som att hanen inte riktigt kan komma på vad han ska göra så det blir kanske inget parande den här gången.

Jag har två devon hemma, men ingen kamera som gör dem rättvisa :crazy: Detfår bli ett par mobilbilder ist :)

S*Rexcess Adonis Ludwig "Bosse" f. 981213
DSC02811.jpg

Sandraskamera338.jpg

Talamasca's Fade Away "Isidor" f.021007
DSC02818.jpg

Sandraskamera325.jpg

Var har du köpt den selen? Har letat efter en liknande till pottan för han har börjat växa ur dom han har.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 339
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 956
Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar