Jag brukar kunna stava. Men i julas när jag fått en hyacint av min syster messade jag att Nu har min hyacinth slagit ut.Hmm, och TS är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar kunna stava. Men i julas när jag fått en hyacint av min syster messade jag att Nu har min hyacinth slagit ut.Hmm, och TS är?
Och när försvinner de?Även i Östergötland
Vi har också mycket raps som skördas nu så jag tror på samma anledning.
Jag brukar kunna stava. Men i julas när jag fått en hyacint av min syster messade jag att Nu har min hyacinth slagit ut.
Knott kände jag till. Och mygg. Och bromsar.
Men trips?! De är ju infernaliska små saker.
När försvinner de? Vavavava?
För den som inte vet vad trips är, är det Skånes motsvarighet till Sodom och Gomorra. Och idag har det varit invasion.
Vänta bara tills du träffar på hoppstjärtar! Trips är rena rama söndagsskolelärarna jämförelsevis.
Fullt av dem längre västerut i Skåne också idag! Kan inte minnas att jag sett sådana mängder tidigare år? Inte tidigare i sommar heller, så jag tror gissningen om skördetider kan stämma rätt bra. Streck är ett annat namn på dem.
Lugn @tanten . Inte i österfärnebo. Men vi kör igenom. Och har handlat på Ica där, personalen hade mygghatt inomhus.
Har aldrig hört talas om dem och heller aldrig stött på dem. Och då har jag ändå bott på Österlen i tjugotalet år. Har fullt av åkrar runtomkring mig men ingen raps. Kan det vara förklaringen?Knott kände jag till. Och mygg. Och bromsar.
Men trips?! De är ju infernaliska små saker.
När försvinner de? Vavavava?
För den som inte vet vad trips är, är det Skånes motsvarighet till Sodom och Gomorra. Och idag har det varit invasion.
Och när försvinner de?
Japp. I Skåne, har jag lärt mig.
De sätter sig i hårbotten, öron, kryper fan överallt.
De skördade rapsen runt oss i förrgår, misstänker ett orsakssamband...de är hemlösa.
Men det är galna mängder! Har vi inga skåningar här som kan förklara?
Tack och lov är de annars harmlösa, har torp nära Sveriges myggtätaste ort så vet skillnaden
Gah! Vad är det?
??Lugn @tanten . Inte i österfärnebo. Men vi kör igenom. Och har handlat på Ica där, personalen hade mygghatt inomhus.