JosseMandy
Trådstartare
Just det, det känner jag igen. Min visar ju typ inget heller om man inte promenerar henne. Hon gick inte så duktigt i gången så jag tror inte vår ortoped fick någon rättvis bild av hur hon rör sig, vi brukar behöva gå några fler vändor i vanliga fall, men eftersom hon inte haltar vid vila så hade han inte kunnat se så mycket iallafall. Jag kan i princip bara hoppas att hon fortsätter bli bra av kortisonet och förhoppningsvis är det klart efter kuren. Om vi måste fortsätta med kortisonet kanske man kan anta att det är autoimmunt. Det var åtminstone ortopedens enda misstanke i dagsläget.Jo vi sökte först för beteendestörningar, som jag ansåg berodde på smärta. Men de hittade inga tecken på smärta, började prata om hjärntumör. Men när han sattes på metacam mildrades ju "beteendestörningen" och då fokuserade de på att hitta var han hade ont.
tre vet undersökte klämde, kände, tittade och vred och vände utan att kunna hitta minsta tecken på smärta eller rörelsestörning. Pia (ortopeden) konstaterade att han inte "ökade skritten" utan hellre gick upp i trav, samt tyckte han rörde sig lite avvikande, han vinklade ut knäet.
Jag personligen såg INGET, han busade och skuttade och härjade och lekte precis som vanligt. Jag märkte bara att han hade kort stubin mot unghunden, och då att han började betee sig läskigt, bete sig som han inte kände igen t ex min mamma och visa aggressivitet, och en gång göra samma sak när jag gick ut ur bilen och kom tillbaka.