Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De försvinner aldrig, de är odöda och flyttar med blommorna in.Knott kände jag till. Och mygg. Och bromsar.
Men trips?! De är ju infernaliska små saker.
När försvinner de? Vavavava?
För den som inte vet vad trips är, är det Skånes motsvarighet till Sodom och Gomorra. Och idag har det varit invasion.
De försvinner aldrig, de är odöda och flyttar med blommorna in.
Och den som inte ens vet vad Sodom och Gomorra är? Vad är trips då?
Sodom och Gomorra är två bibliska städer där ingen vill bo
Trips är yttepyttedjur som kliar satan när de kryper på en. Kallas även millimetrar.
Jag stöder den idén.Tripsar (som i mångt och mycket verkar vara mestadels en blom och grönsaksplåga) verkar dock lindriga i jämförelse med svea (svidknott på svenska), så vi kan byta. Skicka tripsarna norrut, så skickar vi svea söderöver De är ju ännu mindre och det svider och bränner satan när de bitit en, för de attackerar och bits i enorma horder
Läste radonförsvinner om man sprutan Radar på dem.
Jag fattar inte heller! Läste om trips på buke häromdagen och hade aldrig hört att de går på annat än växter.Men hjälp
I min värld är trips något som finns på krukväxter och som försvinner om man sprutan Radar på dem.
Finns det alltså trips som flyger omkring och sätter sig på folk också?
Men hjälp
I min värld är trips något som finns på krukväxter och som försvinner om man sprutan Radar på dem.
Finns det alltså trips som flyger omkring och sätter sig på folk också?
Hmm, och TS är?Jag fattar inte heller! Läste om trips på buke häromdagen och hade aldrig hört att de går på annat än växter.
Hmm, och TS är?
Japp. I Skåne, har jag lärt mig.
De sätter sig i hårbotten, öron, kryper fan överallt.
De skördade rapsen runt oss i förrgår, misstänker ett orsakssamband...de är hemlösa.
Men det är galna mängder! Har vi inga skåningar här som kan förklara?
Tack och lov är de annars harmlösa, har torp nära Sveriges myggtätaste ort så vet skillnaden
Japp. I Skåne, har jag lärt mig.
De sätter sig i hårbotten, öron, kryper fan överallt.
De skördade rapsen runt oss i förrgår, misstänker ett orsakssamband...de är hemlösa.
Men det är galna mängder! Har vi inga skåningar här som kan förklara?
Tack och lov är de annars harmlösa, har torp nära Sveriges myggtätaste ort så vet skillnaden