Vill du ha det lättskött hade jag inte satsat på hallon... det fanskapet sprider sig överallt!
Plantera dem i pallkrage! Har jag gjort
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill du ha det lättskött hade jag inte satsat på hallon... det fanskapet sprider sig överallt!
Plantera dem i pallkrage! Har jag gjort
Sprider sig ändå efter några år. Dom växer ur den.
Jag kapar hallon i häcken på framsidan, det är 25 meter från platsen där dom är planterade.
Ajdå. Men jag är beroende av dem då jag inte tål röda. Så får leva med det.
Håll koll så går det nog bra. Denna trädgård har vuxit vilt i 10 år så vi skyller på det
Jäkliga är att hallon är så goda så jag inte nämna att utrota dom...
Varna för lupiner? Vad är det med dom som gör att de ska varnas för? Nyfiken nu.Vi kanske skall varna för lupiner o park slide när vi ändå är i farten?
Dom sprider sig snabbare än ogräs. Har du t ex ett hörn med vita lupiner o ett annat med mörkblå så kommer hela området att sso fyllas med rosa lupiner.Varna för lupiner? Vad är det med dom som gör att de ska varnas för? Nyfiken nu.
Varna för lupiner? Vad är det med dom som gör att de ska varnas för? Nyfiken nu.
Ah, perfekt då om man har som plan att ha en slänt med lupiner. Är de som kirschkål (eller hur det stavas) att man måste få upp alla rötter för att de inte ska växa upp igen?Dom sprider sig snabbare än ogräs. Har du t ex ett hörn med vita lupiner o ett annat med mörkblå så kommer hela området att sso fyllas med rosa lupiner.
Så långt sträcker sig inte mina botaniska kunskaper.Ah, perfekt då om man har som plan att ha en slänt med lupiner. Är de som kirschkål (eller hur det stavas) att man måste få upp alla rötter för att de inte ska växa upp igen?
Grovröja kan man ju börja direkt med, beroende på säsong.Mitt tips är att inte göra för mycket i trädgården första året utan vänta och se vad som växer. Känna in trädgården och inte hetsa med att nu ska du kunna allt på en gång utan låta det ta tid
Jordgubbar behöver förnyas regelbundet, var tredje-fjärde år ungefär, om man vill ha skörd. Sätt nya plantor i år så har ni full skörd nästa år.Ja, lättskötta blommor vill jag gärna ha så att det ser lite ombonat och hemtrevlig ut! Dom kan ju sås i krukor också om det är lättare, men något vore roligt att ha i trädgården. Jag älskar all typ av frukt och bär, så jag är jätteglad att det ändå finns så pass mycket i trädgården! Jordgubbslandet blir en prio att försöka rädda och så skulle jag gärna ha en hallonhäck/några buskar.
Häftig tomt med terrasser! Tycker det ser ut som att den som anlade trädgården hämtat inspiration från sydligare länder
Jag håller med.Mitt tips är att inte göra för mycket i trädgården första året utan vänta och se vad som växer. Känna in trädgården och inte hetsa med att nu ska du kunna allt på en gång utan låta det ta tid
Kom och häng med oss i trädgårdstråden vetja
Själv gillar jag saker med mer än ett användningsområde.
Rosor, pioner och tulpaner: fina ute och på bordet.
Fruktträd ist för vanliga
Bärbuskar ist för vanliga
Örter i närheten av köket
Odling i odlingslådor = lättare att sköta
Börja med att bygga väggar och tak i din trädgård dvs stora buskar och träd. Därefter kan du gå över på mer detaljer som blommor osv
Grovröja kan man ju börja direkt med, beroende på säsong.
Häftig tomt med terrasser! Tycker det ser ut som att den som anlade trädgården hämtat inspiration från sydligare länder
Jordgubbar behöver förnyas regelbundet, var tredje-fjärde år ungefär, om man vill ha skörd. Sätt nya plantor i år så har ni full skörd nästa år.