Vi har köpt en Gård!!

Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vi har stoppat i isolering mellan stockarna och sen reglat och isolerat väggen och sen klär den med brädor så den väggen blir likadan som de andra.
väggen är klar och vi har isolerat taket och satt upp gipsskivor, pappa ha spacklat lite idag så det ska upp taklister sen är det färdigt för att måla.
ska bli så skönt o få hänga upp alla hängare o plocka in sakerna där!

OKI, missade att du hade yttervägg av trä. Jag har murad vägg och är rädd för fukt och annat om jag bygger in den murade och putsade väggen. Funderar faktiskt på att inta göra något, men vill ändå gärna komma ifrån att ha en kall yttervägg i sadelkammaren på vintern. Jag har inte tänkt värma upp sådär jättemycket på vintern.
Funderar vidare.. Tips mottages tacksamt.

\P

WOW säger jag bara så fint det blir.

Varför bilade ni ur all betong som var?

Vi tänker bara ta bort foderbordet och lägga betong i kissrännorna som korna haft.

Var golvet dåligt?

Oh så fint du får det. Härligt att se.

Snart kanske vi också har egen gård.
Vi har ju på gång.

Det blir oftast för lågt i tak om man gör så.
Alltså om man bara fyller igen.

Till TS.
OMG vilket jobb! Ser så framemot fler bilder :D

precis som Jaxonmaxon redan har svarat så skulle takhälden bli för låg för mina hästar.
sen så var det olika höjder på golvet så vi tyckte inte att det blev bra därför tog vi bort allt och gjorde om golvet och la ner golvbrunnar i sadelkammaren, spolspilta och i gången.

i helgen har jag målat färdigt väggarna i sadelkammaren, idag har pappa satt upp taklister så de ska målas och så har jag byggt en bänk som oxå ska målas, bilder kommer.:D

Härligt! Vill också ha eget stall! :bump:

MEN.......
Helst vill jag ha det mitt i en storstad så att jag kan kika ner på hästarna från min framtida vindsvåning ;)

:rofl:

Det var ett tag sen jag skrev, men nu kan sjag visa lite fler bilder på sadelkammaren.

Jag har målat tak och väggar, samt byggt en bänk.

CIMG1524.jpg

CIMG1525.jpg

Jag har inredit lite, ena sidan. På andra sidan ska det vara tvättmaskin samt diskbänk.

CIMG1587.jpg

CIMG1589.jpg

Guuuud vilket jobb :O Men fint blir det! :D

Senast ändrad av en moderator:

Jättefint! Vilka bra täckeshängare. Var har du köpt dem?

:laugh:

Knapplån

Glöm nu för guds skull inte att hålla oss uppdaterade!:bump:

+ Elektron

Tack så mycket för svaret. Ska genast beställa!

:bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 264
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 493
Senast: Ainon
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama