Vi gnäggar inte, Fel tråd?

Sv: Vi gnäggar inte, Fel tråd?

jag och min kompis hade höns när vi var mindre korsnin på rhode islan och brun leghorn....snälla agda och tilda hette dom.....had ochså en brahma tupp jättesnälll....rambo hette han

Va roligt !
Min mamma har Rhode Island..
Jag har oxå en brahmatupp, Magnus Härenstam heter han:D
Han har en fru & just nu 5 barn:love: Jättesööta *

Sen har jag lite andra oxå..

LIA; jodå, vet att dom är det.. Jag har Svensk Dvärg.. Eller min svärfar har dom inhysade hos mig:D Vi var på en "hönsbytardag" förra hösten och jag skulle köpa mig några av denna rasen, men det fick jag inte, för det skulle HAN göra, han ville oxå ha hönor ju!:banana:

Jag har silkeshöns i färgerna vit, gul, vilt, svart, blå, röd och silver med årets kycklingar har jag 44 st:love:

Oj oj oj !
Små bollar som springer omkring:)
Dom är fina, men har inte fastnat för den rasen själv.
Det har däremot några i våran bekantskapskrets :D

Ja dom är som små duniga bollar!:D När kycklingarna kläcks har dom redan en liten boll på huvudet farligt söta:D :love:

nala skrev:
Ja dom är som små duniga bollar!:D När kycklingarna kläcks har dom redan en liten boll på huvudet farligt söta:D :love:

Ja, jag såg det hos min syrras kompis.. Hon hade 3 vita & 1 brun el. svart (såg inte riktigt vilken färg).. Görsöta !

Men jag tycker nästan mina brahmakycklingar är sötare (egna barn, andras ungar:o )
Duniga med en fjäder hit & en fjäder dit:angel:

Vi har lite blandat just nu:p och har haft massa olika.. Men förra året var första året på länge vi fick kyklingar igen:) hade lite för många ett tag, men sen blev vi tyvärr av med rätt många en sommar:cry:

Men dom vi har nu är jättefina, friska och glada:) En halvblind.. men hon klarar sig jättebra ändå:D

Men vilka håller med om att "riktiga" ägg (äggen från ens egna hönor) är MKT godare än dom man köper?:D:p

Nu är jag inte så förtjust i ägg över huvud taget (att äta)
men håller med om att egna ägg brukar allt var finare i smak & färg :D

Haha nej jag äter inte så mkt heller, men jag gillar "egna" bättre än dom man köper iaf:D

Det brukar också vara större chans/risk att dom egna håller bättre än affärens när man tar i dom:rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar dödades i en vargattack i Norrtälje på onsdagseftermiddagen. Nu rekommenderar länsstyrelsen alla djurägare i området att...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
744
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar