Vettiga schampon och balsam i vanlig butik

kolblakkur

Trådstartare
Finns det något vettigt schampo och balsam att köpa i vanlig matvarubutik? Eller borde man endast använda lite dyrare, finare märken? Har typiskt skandinaviskt hår; fint och rakt.
 
Jag har blivit tipsad om "Dove Intensive Repair" som tydligen ska vara ett väldigt bra budgetschampo. Har själv bara hunnit använda det ett par gånger, så jag kan inte säga så mycket om det ännu, men har i alla fall inget att klaga på.
 
Finns det något vettigt schampo och balsam att köpa i vanlig matvarubutik? Eller borde man endast använda lite dyrare, finare märken? Har typiskt skandinaviskt hår; fint och rakt.
Tycker att många av Barnängens schampon är bra. Balsam använder jag inte, så inga åsikter där... :D
 
Jag har blivit tipsad om "Dove Intensive Repair" som tydligen ska vara ett väldigt bra budgetschampo. Har själv bara hunnit använda det ett par gånger, så jag kan inte säga så mycket om det ännu, men har i alla fall inget att klaga på.
Det schampot (och balsamet) var det enda jag använde i många år, efter att ha provat runt bland femtioelvatusen olika med konstant uselt resultat. Dove gav istället fantastiskt resultat hela tiden, sådär så att jag undrade hur någon någonsin kunde köpa något annat :p

Nu använder jag Icas ekologiska, parfymfria schampo och det fungerar utmärkt det med, så länge jag använder balsamet från Dove. Men då är i alla fall ena produkten lite mer miljövänlig, vilket för mig känns bättre än ingen. Men ja, Dove Intensive Repair får så högt betyg ett schampo kan få från mig, utan att vara utmärkande miljövänligt eller parfymfritt.
 
Detta är kanske dyrare än det som avses men jag tipsar ändå. Toppen och luktar ljuvligt.
IMG_9304.png
 
Beror nog på hår, men jag kör på Aussie. Inte svinbilligt, men finns i de flesta vanliga livsmedelsbutikerna och det enda jag tycker kan mäta sig med bättre märken av de som går att hitta där.
 
Jag gillar Barnängen! Men jag gillar också Family Fresh 🫢 det är chockerande bra för mitt hår.
 
Beror på hår och brunn skulle jag säga. I stan med kommunalt vatten är mitt hår risigare än risigare med en Loreal schampoo/balsam köpt på Ica, medan samma konstellation ger fantastiskt hår i stugan med enskild brunn. Så är liksom bara att testa vad som funkar!
 
Beror nog på hår, men jag kör på Aussie. Inte svinbilligt, men finns i de flesta vanliga livsmedelsbutikerna och det enda jag tycker kan mäta sig med bättre märken av de som går att hitta där.
Brukar också finnas på butiker som både Rusta och Normal för några kronor mindre.
 
Använder Barnängen schampo och något veganskt balsam utan silikoner från Normal för 40kr/500ml. Tjockt nästan midjelångt hår som ständigt får komplimanger för att vara superfint. Går aldrig till frissan, klipper själv när det känns för långt. Kommunalt vatten apropå att vattenkvalité i kombo med produkter kan skilja vilket är min erfarenhet också.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Modest
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 915
Senast: Habina
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Trasten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 769
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp