Hahaha förlåt, men bröt typ ihop i en skrattattack när du skrev "superkonservativt folk".
Nej, det är det verkligen. Snarare "superprogressiva", om någonting. Tillställningen är en finare studentmiddag med tillhörande mingel efterråt på en finare restaurang i centrala Sthlm. Något jag dock inte varit med på tidigare, då andra fester bara haft klädkod "kavaj", där jag brukat ha finare men ändå mer "sobra" knälånga klänningar (bl.a. en smaragdgrön i satin med kortare ärm.
)
Nu säger jag inte att just han är inblandad (vilket dock inte skulle förvåna mig det minsta, med tanke på den tydligen något udda uttryckta klädkoden bl.a.), men åtminstone en som normalt sett brukar vara med och arrangera olika typer av fester o.dyl. är själv av åsikten att skjorta och mörka jeans är snudd på människoplågeri (
), och brukar på de tillställningar där det är klädkod "kavaj" komma i typ mörkblå jeans och en piketröja, på sin höjd. Överhuvudtaget är folket som ska vara med på denna middagen, även om man ser till gästerna, tämligen progressivt lagda (på en skala mellan bara "väldigt progressiva" till "extremt dito".). Så nej, det är inte Nobelmiddagen jag ska på, utan en finare studentsittning på en finare restaurang.
Ok, det låter lovande!