Svarar både
@Sel och
@cirkus .
Alltså det är ju svårt i text som här på ett forum att bilda sig uppfattning om vad som avses med ”hemska bilder” osv .
Jag håller givetvis HELT helt med om det nu
som exempel handlar om kvinnor som trampar ihjäl kattungar osv (en fetisch rent av med en marknad...)
Om det handlar om klipp där vanvårdat djur blivit funnet och det redovisas tycker inte jag att det är ”dålig netikett” att andra delar det i sina flöden. Jag tycker det är en token på engagemang att många delar sådant. Samma som med danska suggor i kroppsfixerande burar, hav som förorenats av människan så att djur lider, rapport om att den sista vita nordnoshörningshannen dött och rasen därmed i princip är utrotad, osv.
Jag kan inte nånstans se att det är ”dålig netikett” att belysa detta och bli brydd , störas och illa berörd /ledsen. Folk delar för att de blir berörda och vill dela det med andra.
Oavsett så som sagt tidigare så är det ju omöjligt med något konsensus för vad folk vill eller inte vill ha i sitt flöde, och skulle det styras enligt någon regel utöver de allmänna regelverk som redan finns på FB så skulle det ju börja likna Kina med sitt eget alldeles separata internet som liknelse...