Vett & etikett begravning

movi

Trådstartare
Om det står i dödsannonsen "tänk på hjärnfonden (bara ett exempel på fond) och skänk en gåva", kan man då skicka en blombukett till begravningen? Eller är det fel?
Jag ska inte närvara på begravningen.

Om det står i dödsannonsen "tänk på hjärnfonden (bara ett exempel på fond) och skänk en gåva", kan man då skicka en blombukett till begravningen? Eller är det fel?
Jag ska inte närvara på begravningen.
Ja det kan du absolut göra, du väljer själv hur du vill hedra. Jag tänker att såna "tänk på" är ett förslag och finns det annat man anser är bättre så väljer man det.

Jag skulle säga att det är två separata saker. Skicka blommor om du vill, och du kan ofta skänka till organisationen via begravningsentreprenören som sammanställer information till de anhöriga.

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 061
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3
Svar
54
· Visningar
1 735
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 575
Senast: Sryoqwe
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 955
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka