Jag pratar inte om varken dina "änglar" (du verkar nästan vara anställd av Evidensa för att försvar dem) eller @bettysmatte "djävlar". I ett sunt företag så finns det någon som bestämmer, antingen ägaren eller person(er) utsedda av dem. Det behöver inte vara av ondo utan kan lika gärna vara av godo. Det är inget konstigt med ägare som influerar sitt /sina företag och hur de bedriver verksamheten. Ägaren kan budgetera för att anställa experter, införa utbildnings och utvecklingsprogram, de anställer personer i ledningen som jobbar enligt deras riktlinjer. De kan givetvis också införa sparprogram och sätta en snål budget så man bara har råd att anställa nyutexaminerade och inte har råd med ny utrustning och kanske får spara extremt mycket för att få satt budget att gå ihop.Jaha ? vad är det du vill belysa exakt utifrån det jag reflekterat över ? Det framgår inte så tydligt för mig ?
Jag tycker inte ägare på distans reflekterar kvalitet och kompetens alls faktiskt .
Men återigen : självklart insåg jag att rundgång säkert skulle ske utifrån mina reflektioner som motvikt till TS förvissning att djävulen själv skaffat monopol och orsakar alla djurägares grav ang vård att ha råd med och kvaliteten dessutom . ...
Jag tror inte på din värld med en ägare som helt struntar i vad som föregår i företaget. Visst kan det hända i enstaka fall men ett stort expanderande företag utan ledning existerar inte. Det hade gått under.