Veterinärvård evedensia

Nähäpp. Det går varken att få se enkäten eller att få svara på den. En gång om året görs det, och det var i november-december.

Ja det är så man gör undersökningar, de körs under en specificerad period för att sen sammanställas och utvärderas . Det vet du säkerligen utifrån din redovisning att även du jobbar mycket med just kundundersökningar ?

Ja det är så man gör undersökningar, de körs under en specificerad period för att sen sammanställas och utvärderas . Det vet du säkerligen utifrån din redovisning att även du jobbar mycket med just kundundersökningar ?
Och det var ju precis därför det inte var någon vits med att ringa och jaga.

Nä, jag jobbar inte med kundundersökningar och har aldrig gjort. Jag har däremot designat många undersökningar och studier inom mitt område, som är utvecklingspsykologi.

Nä, jag jobbar inte med kundundersökningar och har aldrig gjort. Jag har däremot designat många undersökningar och studier inom mitt område, som är utvecklingspsykologi.
Varför har du då jagat på Bukefalos?

Skippar vidare kommentar då det känns helt meningslöst i sammanhanget utifrån allt du skrivit och drivit. . Men ok - då har du tydliggjort läget .

Jag har varit på Evidensia med hund och även praktiserat där i 9:an. Hur trevligt som helst, väldigt litet ställe runt 4-5 anställda då.
Jag har alltid blivit behandlad med respekt likaså djuren, vi tog bort 2 hundar där och allt var riktigt fint skött, vi fick sitta i rummet där avlivningen tog plats tills vi kände oss klara att lämna.
Vi fick kaffe vid båda tillfällena och satt och pratade lite, de ville kanske se till att vi var okej efteråt då hela familjen storgrät även den tuffa macho karlen.
Vi har haft en operation på en hund, samt sy ihop sår på vinthunden ca 3 gånger då han är en jävel på att springa in i pinnar, fint skött.

Jag visste inte ens att den kliniken var evidensia tills idag då jag googlade.

Pris var normalt mot vad den andra kliniken som inte är evidensia tog,

Det är ett klart mindre problem än Evidensa - Försäkringsbolag behöver inte besökas på plats och det finns många bolag för alla att välja mellan. Att det är svårt att byta försäkringsbolag är en annan fråga och nya hästar kan man alltid välja ett annat försäkringsbolag till om man är missnöjd.

Är det? Försäkringsbolagen har enorma vinstmarginaler på sina försäkringar, förra året tror jag Folksam (som är de som skriker mest över höga veterinärkostnader) hade en mariginalen på 14%, de övriga bokades runt 12%. Att jämföra med de stor veterinörkedjornas på 6% och många små privata veterinärklinikers på 10%. Jag tycker det är ett klart problem med så höga vinstmarginaler hos försäkringsbolagen, det om något höjer väl våra premier? Och man sitter ju i en rävsax och kan inte byta utan risk för reservationer, vilket bolagen väl vet och utgår ifrån. Varför pratas det aldrig om den konkurrenssituationen?

Är det? Försäkringsbolagen har enorma vinstmarginaler på sina försäkringar, förra året tror jag Folksam (som är de som skriker mest över höga veterinärkostnader) hade en mariginalen på 14%, de övriga bokades runt 12%. Att jämföra med de stor veterinörkedjornas på 6% och många små privata veterinärklinikers på 10%. Jag tycker det är ett klart problem med så höga vinstmarginaler hos försäkringsbolagen, det om något höjer väl våra premier? Och man sitter ju i en rävsax och kan inte byta utan risk för reservationer, vilket bolagen väl vet och utgår ifrån. Varför pratas det aldrig om den konkurrenssituationen?
Det pratas väl väldigt mycket om detta problem också? Utan försäkringsbolagen hade inte evidensia haft en chans att utvecklas som de har gjort i Sverige.

Tänkte börja leta men kom sen på att jag troligen förväxlat dig med Mandalaki. Jag ber givetvis om ursäkt för misstaget.
Nej, @Lobelia du har inte alls förväxlat användare. Visst var det Mackan, som i FLERA inlägg, menade att det bara var att ringa kliniken och fråga efter att få enkäten mejlad.

Men alltså herregud... ring dem och be att få vara med och svara på enkäten ?

En kundundersökning brukar man som företag skicka under en viss period sen sammanställs resultaten och utvärderas. Det är alltså ett projekt man kör under en viss period några veckor och sen brukar man göra samma mätning på årsbasis för att i sin tur hålla koll på hur jämförelserna står sig.

Det är ju liksom bara att du själv lyfter luren och ber att få ta del av den ?!

Näe ?
Du vill ha enkäten, läsa den och ev delta i undersökningen ? Det har du ju tjatat om i den andra tråden och nu även skapat denna egna . Lyft luren till kliniken, be att få enkäten , den blir mailad till dig och sen kan du läsa exakt vad den innehåller och svara om du vill . Svårare än så (eller snarare enklare) kan det inte bli.

Vilken fånig kommentar . Svara på de frågor du får istället . Och frågan är ju fri eller och ordet fritt eller hur ?
Ditt engagemang ang att reta dig på Evidensia via buke, är bemärkansvärt . Lyft telefonluren och be att få enkäten. "Problem" solved.

Då undviker du ju dessutom problemet att riskera få info i andra hand som du sen kan ha anledning att tvivla på osv, eftersom den inte kommer från den berörda i frågan !

Jag måste säga att jag sällan stött på en så missnöjd person som samtidigt är så passiv ?

@bettysmatte men herregud ! JA - du visste inget om att undersökningen enbart pågick under x tid . Det var INTE som du nu påstår, därför du inte ringde !
Jisses !
Jag har inte den blekaste aning om vad du - menar alls. Jag ringde inte eftersom jag inte har möjlighet till telefonsamtal på jobbet (om det inte är något akut och väldigt viktigt). Därför mejlade jag i stället.

Ja, precis! Det var ingen vits med att ringa och jaga. Det gick precis lika bra med mejl, för det gick ju inte att få tag i någon enkät ändå. Att ringa hade bara varit ett slöseri med tiden.

Lite OT men ändå med anknytning till tråden. Ingen pratar om att Agria har 60% av marknaden av djurförsäkringar och vilken fördel de har pga det och höjer premier så att djurägare förlorar både genom höjda premier och höjda kostnader för behandlingar. Ja, det irriterar mig oerhört.

Det är ett klart mindre problem än Evidensa - Försäkringsbolag behöver inte besökas på plats och det finns många bolag för alla att välja mellan. Att det är svårt att byta försäkringsbolag är en annan fråga och nya hästar kan man alltid välja ett annat försäkringsbolag till om man är missnöjd.

Jag talar alltså om hur stor andel av marknaden ett försäkringsföretag har och hur det påverkar konkurrenssituationen.

Vad undrar du då med "Är det" nedan? Jag hänger inte med på vad du egentligen ifrågasätter då jag inte överhuvudtaget berört lönsamheten utan diskuterat tillgängligheten. Att man kan välja vilket försäkringsbolag som helst men när det gäller en veterinärklinik så finns begränsningar när det gäller avstånd.

@MJLee Folksam inledde ju ett samarbete med Distriktsveterinärerna förra året för att de tyckte kostnaderna för bolaget dragit iväg så mycket med kunder som besöker kliniker.
300 kr får man räkna av från självrisken om man väljer DV istället för andra kliniker.
Det är ju bara det att 300 spänn inte är så mycket att hänga i julgranen för en som kund, men bolaget tjänar ju massor på det eftersom försäkringarna inte tar utkörnings och inställelseavgifterna bla.
Inte sällan mycket billigare för en som
Kund att välja andra kliniker och ta sig dit själv....

Har inte läst allt i tråden, bara början..

Men vi var in med min prins i december för att ta reda på varför han ramlade och jag är så jäkla nöjd med Strömsholm! Vi hade också hört om priserna innan, men jag tycker inte att det var något jag reagerade på.

Dom gjorde hältutredning, neurologisk undersökning, röntgen av halskotpelaren och den nya TMS som mäter impulserna mellan hjärnan och musklerna. Detta uppdelat på 2 besök med en hel del sedering då han krävde mycket för att bli tillräckligt trött, sluträkningen vart på 15000kr, våran del på ca 7000 (självrisk, 15% och TMS undersökningen som inte försäkringsbolaget tog).
Dom tog även in honom på ett tredje besök gratis då tekniken strulade och dom ringde när man bad dom, svarade på frågor och den ungefärliga summan dom gav oss innan stämde nästan exakt, dom sa direkt att dom inte visste om försäkringsbolaget tog TMSen då den är så ny i Sverige.
Och dom vart väldigt måna om att få till en bra undersökning för att inte försäkringsbolaget skulle protestera emot att han dömdes ut och sen avlivades så att jag skulle få ut livvärdet.
Han var även in för 1 år sedan när han hade fraktur på näsbenet och opererades plus stod inne några dagar, inget hutlöst där heller.

Så ja dom kanske är lite dyrare med vissa saker om man jämför, men kontakten och bemötandet är för mig värt en del. Jag har absolut inget att anmärka på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka