Tycker hela fokuset på Evidensia blivit så otroligt lustigt .
Som tidigare påtalat (men inga verkar erinra sig/ha koll på) ägdes de flesta hästkliniker som nu är Evidensia, tidigare av ATG och debatterna var typ likadana då. Även om svenskt hästfolk på sociala media inte etablerats fullt ut förrän precis mot slutet när ATG sålde. Däremot fanns det oerhört mycket debatter på övriga media och mellan folk ang ATG klinikerna . Samtidigt fanns det mycket oro och panik vad som skulle hända för alla hästägares del om ingen köpte upp ATG klinikerna utan enda möjligheterna för hästfolk skulle vara de fåtal regiondjursjukhus spridda över Sverige med väldigt långa avstånd emellan.
Nog om detta historiskt .
Jag tycker mest att det är så tydligt hur dåliga många på sociala media 2016 är ang källkritik
Man ser det så tydligt . En ponnymorsa med lite status på sociala media löper fullständig amok på alla kanaler via sociala media, och en fascinerande skara köper allt som
Skrivs och påstås rakt av . De som det minsta hittar en paragraf/erf som de kan relatera till, köper hela paketet och börjar sprida och löpa amok själva i sin tur . Det delas och förfasas över till höger och vänster, och gillaknapparma går varma . En pinne blev en hel 100 årig Ek , en hönsfjäder blev en Audi , folk "erinrar sig" , deras "väns kusin Ella" har blivit drabbad av en hemsk prislapp osv . Och vips har vi fått ett praktexemplar av "sanningsvirus" .
Jag har som sagt tidigare i liknande trådar försökt delge min rätt objektiva bild och erfarenhet av olika kliniker ägda av olika aktörer .
Jag tycker sociala media "sanningarna" ang Evidensia och Anicura blivit helt absurda i trådar på olika forum på sociala media !
Jag reagerar likadant ang att höja min åsikt om något annat namn skulle figurera , om jag anser att ekorrarna börjar bli lite många i fråga om att påstås egentligen vara ett helt annat djur ....
Jag såg förresten ett pressmeddelande släppt av Evidensia i någons FB flöde häromdagen . När jag klickade på det och kom till deras egen sida och läste kommentarsfältet så kände jag att jag nästan dog .
Så sjukt märkliga och fruktansvärda hatkommentarer där , utan något budskap eller konkret feedback alls.