Bad news är jag rädd.
Jag har själv tänkt söka i år, och hade kontakt med syon på Ultuna senast för en timme sen. TYVÄRR är det så heldumt att de nu tagit bort sin prov & intervjubaserade intagning, och du måste ha 20,0 i betyg för att komma in, inte ett endaste litet vg alltså. Och eftersom alla som kommer in har 20,0 är inte ens det en säkerhet, de måste lotta bland dem.
De tänker inte ta upp den speciella intagningen än på länge för först ska den utvärderas, och det har de inga resurser till, så det vet ingen när det blir. Man kan ju undra varför de ska vara så tveksamma när så många andra linjer, som lälarlinjen, kör stenhårt med sån intagning
Däremot hade lägsta intagna visa högskoleprovet "bara" 1,9 så där är chansen lite bättre.
Själv ska jag söka i danmark istället, lättare att komma in, likaså Oslo, men där är det svindyrt att leva (världens dyraste stad) och med sveriges studiebidrag (du får alltså MINDRE än de norska studenterna) är det svårt där. Själv funderar jag också på att gå djursjukvårdarutbildning under tiden de på veterinär funderar, men det är ju förvirrade jag.
Hemskt trist med denna betygshets iaf.