Veterinärpraktik

C

Caltha

Ska ha två veckors veterinärpraktik, och har svårt att välja vad jag ska göra, finns mycket som verkar kul. Och sen är det svårt att få tag på ett bra ställe..
Det behöver inte vara hos just veterinär, utan man får välja mer fritt. Jag kan tänka mig lite allt möjligt (men gärna något med katter, men inte ett måste) det jag funderar på:
*smådjursklinink/djurpark/djurhem
*djurhomeopat, djurmassör
*Kattuppfödare (gärna skogis)

Någon som praktiserat eller arbetat hos någon liknande?
Någon som har nåt tips? pm:a gärna isf. Alla förslag är välkomna :bow:

Sv: Veterinärpraktik

Det är nog rätt meningslöst att ha praktik hos en kattuppfödare. Vi arbetar ju inte med våra katter. Att vara kattuppfödare är ju inget yrke, utan en hobby. Det blir lite som att ha praktik hos någon som spelar golf på sin fritid. Det kan säkert vara jättekul när någonting händer (dvs. när man har en förlossning i katteriet, åker på utställning och liknande) men det händer ju inte varje dag... inte ens varje vecka.

Djurhem (iaf katthem) brukar ju vara i stort behov av volontärer så om du hittar ett ställe med bra folk kan det säkert vara enormt lärorikt och du får möjlighet att göra en god gärning.

ja det låter rätt logiskt, har inte tänkt på hur det fungerar inom kattaveln riktigt. jämförde nog lite med hur det är på stuteri ;) lol

katthem har jag funderat på, främst eftersom det är för en god sak när man hjälper till där. Men det finns annat jag kan tänka mig hellre.

far jag fraga varfor du ska gora praktik? vad gar du for utbildning?

Jag går på naturbruksgymnasium, och då ingår olika praktikveckor i utbildningen.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama