Veterinärintyg vid avbokning av kurs

Willja

Trådstartare
W har haft en sårskada samt en rasad mage så jag har inte kunnat rida.
Vi är inbokade på en tvådagarskurs efter jul som jag inser att vi måste avboka men då krävs veterinärintyg.

Hur ser ett sådant intyg ut? Veterinären var ute för två veckor sedan och såg över problemen. Måste han komma ut igen?

Sv: Veterinärintyg vid avbokning av kurs

Ta kontakt med veterinären och be om ett intyg som hänvisar till skadan. Det kan han skicka via mail eller vanligt post.

Tråkigt för er :(
Om vet. redan har tittat på hästen kan du ringa och be honom att skriva ut ett intyg och skicka till dig :)
De vet.intyg jag har fått skrivna har oftast varit ett vanligt dokument där vet förklarar vad det är för fel på hästen + underskrift

Ok! Tack för svaren. Jag messade honom idag och nu har han svarat att han tittar på det på söndag så då borde jag ju hinna få intyget!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: The Beast
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg