Veterinären rekommenderar vaccinering

(Arbetarbladet)
Distriktsveterinärerna i Gävle rekommenderar berörda hästägare och ridskolor att vaccinera sina hästar. Ändå är det få av områdets ridskolechefer som tagit ställning ännu, man ser det mest som en stor ekonomisk fråga.
- Jag tycker man i stället kan se kostnaden som en investering. En stängd ridskola kostar otroligt mycket pengar, menar distriktsveterinär Mats Scharin.

http://www.arbetarbladet.se/local_article.php?id=301806&avdelning_1=0&avdelning_2=0

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Företrädare för Gävle Ryttarsällskap vill att kommunen fattar beslut om att sätta igång projektering inför att bygga...
Svar
1
· Visningar
835
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) – Att min frus namn står under beslutet är ett misstag som inte borde ha gjorts. Jag visste inte om det förrän i går...
Svar
1
· Visningar
2 783
Senast: Fendi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Gävle ska få två ridsportcenter. Ett tävlingscenter i Lervik, och ett i Sofiedal där Fältrittklubben och Ponnyklubben...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Den danska familjen Nissen kan fortsätta sin resa med häst och vagn runt Norden. Länsrätten underkände myndigheternas...
Svar
0
· Visningar
747
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka