Veterinärbesiktning !

M

Mhiloy

Hur länge gäller en sådan för häst ? Eller är det upp till var och en hur länge man vill vänta med att köpa hästen efter en veterinärbesiktning ?

Tacksam för svar :)

Sv: Veterinärbesiktning !

De olika bolagen har lite olika krav, jag tror Agria vill ha ett intyg som inte är äldre än 2 veckor, medan ex Sveland och If vill ha ett intyg som inte är äldre än 1 månad. Det hänger alltså på om du ska försäkra hästen, vilket man ju brukar göra.

Sv: Veterinärbesiktning !

Personligen hade jag aldrig godtagit en veterinärbesiktning där jag inte varit med själv.

Försäkringsbolagen vill oftast inte ha en besiktning äldre än en vecka innan teckandet av försäkringen, men det skiljer sig nog mellan de olika bolagen.

Liknande trådar

Hästvård Om ni skulle köpa en fjordhäst i åldersspannet 2-8år. Vad för veterinärbesiktning hade ni försökt få till i de olika åldrarna? Röntgen...
Svar
14
· Visningar
620
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid köp och försäljning av hästar är tydliga avtal och riktlinjer en viktig grund för att undvika framtida konflikter eller tvister...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka