Veterinärbesiktiga inför köp

H

Huntress_

Hej!

Jag planerar att skaffa häst snart :)

Jag har inte hittat exakt vilken häst det blir, men åker runt och provrider för tillfället.

Inför köp vill jag veterinärbesiktiga, för egen del och för försäkring.

1. Vet ni några bra och billiga distriktveterinärer i stockholmsområdet?

2. Vilken hästförsäkring och företag rekomenderar ni, och pris?


mvh Huntress_
 
Sv: Veterinärbesiktiga inför köp

Om jag vore dig så skulle jag inte låta en distriktsveterinär besiktiga hästen utan åk in till en klinik, ta gärna ett blodprov för det finns en del (ganska många) som ger butta eller annat smärtstillande till besiktningen.

Själv har jag både Agria och Folksam till mina hästar - båda är jättebra att ha att göra med men se upp så att du försäkrar rätt.

Lycka till!
 
Sv: Veterinärbesiktiga inför köp

Double hastagare skrev:
Om jag vore dig så skulle jag inte låta en distriktsveterinär besiktiga hästen utan åk in till en klinik, ta gärna ett blodprov för det finns en del (ganska många) som ger butta eller annat smärtstillande till besiktningen.

Själv har jag både Agria och Folksam till mina hästar - båda är jättebra att ha att göra med men se upp så att du försäkrar rätt.

Lycka till!


Okej, vilken klinik är bra? Vad kostar det?

mvh Denise.
 
Sv: Veterinärbesiktiga inför köp

jg har bara haft agria och de har varit super -aldrig ngt krångel snäll och hjälpsamma när man ringer och ringer ställer *dumma* frågor
 
Sv: Veterinärbesiktiga inför köp

Det beror ju på vart du bor någonstans, dom flesta kliniker är säkert bra dessutom så har dom veterinärer som kan häst. En besiktning går väl på ca 1500:- och blodprovet ca 500:-. Men det är det värt med tanke på vad det kan kosta om hästen inte är fräsch och dessutom kanske processa i efterhand.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058
Hästhantering Hej alla erfarna hästmänniskor. Jag är i medelåldern och har ridit i 1 år privat, min dotter är 7 och har också ridit 1 år privat. Vi är...
Svar
18
· Visningar
1 915
Senast: Itzyditzy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag beklagar om tråden ligger fel eller om jag på annat sätt klantat mej nu med denna tråd, men är ny på buke så ha lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 872
Senast: jouhanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp