Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har du en vet som anser att hästen måste röntgas rygg iom att den har problem kan ju ev försäkringsbolag gå in och täcka en del.
Så det beror också på försäkring du har och om vet kan påtala att undersökningen bör göras.
Min klinik tar (om jag inte minns helt fel) 600kr för en röntgenbild och hur mycket det blir i slutändan beror ju på hur många bilder ni behöver ta.
Sen får du också räkna med ev. undersökningsavgift och sedering.
Det är ju väldigt beroende på exakt vad som ska göras. Men räkna med närmare/runt 7000kr. Kanske behövs det även en rörelsekontroll innan, ev återbesök, behandling.
Är hästen försäkrad och det finns belägg för utredning så kan den täcka en ganska stor del beroende på hur hästen är försäkrad.
Hur som lär den väl i första hand kollas av vet och därifrån kan ni gå vidare och du kan prata med ditt försäkringsbolag.
Hundavel & Ras Och jag känner mig som värsta djurvårdar/vet plågaren, jag röntgar allt o lite till, innan dna tester kom röntgade jag mina labbar hd,ed...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.