Magica

Trådstartare
Vilka märken har ren vetekli för utfodring till häst?

Har försökt googla men blir inte klok på det. :confused:

Sv: Vetekli

Tack men hjälpte inte så mkt. Svenska foder är är ju massao lika undermärken. vill veta mer exakt ;)

Kankse mitt fel, men trodde fler fodrade med vetekli? Eller det är det kanske inte?

De osm fodrar med det borde ju veta mer exakt märke mm.

Vetekli är en råvara som är en biprodukt från tillverkningen av vetemjöl. Råvaror brukar inte inte ha något särskilt fabrikat på så vis att de heter Krafft, Vitafor, Hippo osv. Men det står säkert Lantmännen på många veteklisäckar eftersom Lantmännen tillverkar vetemjöl!
Så det är nog bättre för dig att söka efter återförsäljare som säljer vetekli, de kan säkert uppge varifrån de köper vetekliet.

På min säck står det bara Lantmännen, vet inte vad/om det finns fler märken.. Det är den som finns hos foderaffären närmast mig.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: screen
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
536
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama