Vet ni nåt om Beaumont Hanover???

tinafinis

Trådstartare
Någon här som känner till något om denna hingst?
Har visst fått fyra föl här förra året.

Blir hans avkommor reggade så de får starta premie etc.?
Vem äger honom?
Var finns han?
Vad tycker ni stamkunniga om modersstammen??

tack på förhand!

Sv: Vet ni nåt om Beaumont Hanover???

Äsch, jag blandar ihop de där B Hanover-hästarna. Jag trodde det var Berndts brorsa som står i Finland. Men den heter ju Beissinger?

Är det inte Beaumont som står i Danmark?

Senast ändrad:

Här finns mer info:

Beaumont Hanover

Där kan man också läsa Danska Avelsvärderingsnämndens utlåtande. De rekommenderar inte hingsten till avel pga dåliga prestationer och för hög inavelsgrad (farmor och morfar är helsyskon).

Ja så var det ja! Nu minns jag varför jag valde bort den. Jag var lite inne på Beissinger från början och tittade på Beaumont också för att den fanns lite närmare. Men till slut bestämde jag mig för att det är nog bara Berndt som är riktigt bra och skippade båda bröderna. Och Berndt blev för dyrt.

Tack för era svar. Jo de e säkert denna häst jag menar o den mäniskan ja tänker på har ju hållt till i danmark rätt mycket

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 538
Senast: malumbub
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka