Vet inte vad jag ska göra..

CrazyMia

Trådstartare
Jag vet inte vad jag ska göra och tänkte om jag kanske kunde få lite råd eller tips ifrån er vad jag ska göra..

Det gäller min ettåriga katt som var försvunnen i 1½ månad och kom hem dräktig. Jag bor i en lägenhet vid ett område där jag vägrar att släppa ut mina katter eftersom jag vill inte ens tänka på vad katthatarna gör i detta området vid katter som de får tag på.. :(

Men nu är det så att min katt Smulan vill bara gå ut. Hon tar alla tillfällen som hon kan att försöka att smita ut. Ja jag har gått ut och gått med henne några ggr, inte så ofta nu då hon diar fortfarande sina kattungar som är födda 7/7 i år. Det skär i mig att se hur mycket hon vill vara utekatt. Ska jag ta beslutet att sälja henne till någon som kan ha henne som ute/innekatt eller ska jag tvinga henne att vara innekatt, med att få gå ut då och då i sele?

Hon har tillgång till att vara ute på balkongen, men då min hyresvärd har sagt sedan att de ska renovera fasaden så jag får inte sätta upp något nät ännu. Men jag har alltid uppsikt när jag har katterna på balkongen eftersom de älskar det. (jag flyttade in för 2 ½ år sedan)

Jag vill behålla henne eftersom jag känner att när man skaffar en katt så är det för livet. Men jag vill bara hennes bästa.. Jag ska sterlisera henne så fort tiden räcker till.
(Detta vill jag bara påängtera för de som tycker om att göra detta. Jag skulle ha gjort denna i vintras innan hon försvann, men då fick jag åka upp till Värmland för att begrava min pappa och nu för ca 2 veckor sedan så fick jag åka upp och begrava min mamma med. Så just nu så känner jag mig ganska orkeslös. Vill bara säga detta så att ni vet hur min situation är just nu.)

Så vad tycker ni jag ska göra? behålla henne som innekatt och hoppas på det bästa? Eller sälja henne till ett hem där hon får gå ut? Dock är jag extremt osäker på detta då jag vill att hon ska komma till ett bra hem..
Snälla hjälp en totalt förvirrad person som inte orkar tänka just nu...
 
Sv: Vet inte vad jag ska göra..

Jag tycker du ska ge katten en chans. Så fort kattungarna blivit 12v så kastrera kattmamman. Det kan vara hormonerna som styr och hon vill ut och para sig igen.

om du inte får näta balkongen ännu, näta in ett fönster.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 869
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp