F
Frajdah
Hej! vet inte om jag är på rätt ställe, men jag tänkte att jag berättar så får vi se om någon där ute kan hjälpa mig med lite tips! Jag har ett halvblods sto på 12 år som inte är riden så mycket pga olika skäl, men nu har jag bestämt mig för att försöka sätta igång henne igen efter hon gått med föl osv, Saken är den att förut var hon jätte snäll att rida gjorde allt för ryttaren, tills jag var tvungen att lämna henne för brist av stallplats, men när jag åkte och hämtade henne efter ca 1 månad var hon halt plus massa skavsår lite varstans, fick även veta av ägaren där hästen stod att h*n som skulle ta hand om hästen inte varit där på 1-2 veckor utan hämtat sina saker och ställt hästen i en liten rasthage där hon knappt kunde vända sig, vilket slutade med att vi fick ta henne till vätrinären där dom konstaterade att hon fått rörelsehinder på höger bak och dom sa att hon skulle vila ett tag men att det inte skulle hindra hennes ridning, så när hon fått vila ungefär 1 månad så började jag sätta igång henne lite försiktigt men jäklar vilket humör hästen fått! Det gick inte att longera henne utan hon bröt ut och ställde sig och sparkade gärna mot den som stod i mitten, ungefär samma i ridningen då hon tycker att man kräver för mycket av henne så ställer hon sig upp eller så typ ''studsar'' hon iväg kan även inte rida ut på hästen då hon sticker direkt vet inte riktigt vad jag ska göra har häst folk som försökt hjälpa till men har slutat med att 2 av dom fått hjärnskakning och vill inte att det ska hända fler! har ni några tips hur jag ska få tillbaka min goa häst ?