Verkning av getter???????

K

Kvarnen

Hallå där ute är det någon människa som har erfarenhet av att verka getter... jag har 2 stycken och en av dom skulle behöva trimma till en av sina hovar. Är det bara att knippsa av.Lite?
Tack :bow:

Man använder en sekatör o knipsar av spetsen o tar bort den delen av klövväggen som ev vikt sig under sulan. lämpligt att någon som kan visar första gången, man gör likadant som på får.
PL

man kan raspa deras klövar med en vanlig rasp, det gör jag på min lilla get och det går alldeles utmärkt. Lycka till

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 818
Senast: fixi
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30