Verkligheten i P3, sexköp

Migo

Trådstartare
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/244192?programid=3052

P3 lade ut en fejkannons på en sida för sexköp. De låtsas vara 14 år gamla "Emma" som ska testa prostitution för att få in mer pengar.

Hundra svar på en vecka. Från män som inte ens bryr sig om att vara anonyma. Som vid konfrontation försvarar sex med minderåriga.

2968689_570_321.jpg


Vad fan är detta? Vart är dessa äckel ute i den verkliga världen?
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Jag ar inte forvanad, de finns verkligen overallt, tyvarr, fler an man tror.

Ja det ar riktigt deprimerande.
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

De är väl lite överallt, kan jag tänka. Så otroligt märkligt och sjukt att så många män verkar ha problem med sin sexualitet- jag tänker på den svenske mannen som för något halvår sedan blev fälld för att ha beställt sex i något asiatiskt land, där kvinnor skulle våldföra sig sexuellt på barn och videofilma skiten så att han kunde se det från sin dator. Det hade varit intressant att veta hur dessa män ska begränsas- vilken vård finns? Hjälper domar någonsin?
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Vart dom är? Överallt.

Det enda förvånande är att det bara blev 100 svar, beror iofs på var de la annonsen.
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Fan vad vidrigt!

Vissa män är rena äckel!

Har själv varit med om det men då förstod jag det inte och idag äcklas jag av att bara tänka på det. Fattar inte vad det är med att sätta på en sån ung flicka? Vad är så jävla speciellt?
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Det är sjukt skrämmande! På något sätt förstår jag varför de försvarar och försöker rättfärdiga sitt beteende, de flesta är nog innerst inne medvetna om hur fel det är och det handlar nog lika mycket om att övertyga sig själv om att man inte skadar någon utan bara är en "schysst snubbe som ser till att en tjej får lite extra pengar, hon vill ju själv och det finns ju massa skitäckliga typer därute - jag är ju både trevlig och ser bra ut!". :wtf:
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Jag är inte ett dugg förvånad. Tycker generellt sett att det finns en rätt tillåtande attityd gentemot att ha sex med yngre tonåringar. "De är ju inte barn."
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

[

Vad fan är detta? Vart är dessa äckel ute i den verkliga världen?


Genom intervjuer med människor med erfarenhet från prostitiution så är det uppenbart att det är alla typer av män som köper sex och även vanligt att sexköpare dras till väldigt unga prostituerade.

Troligt är att flera av bukefalisterna lever och har familj med en partner som är potentiell sexköpare och även dras till ungdom, sexuellt.

I vissa kulturer är det inte alls iögonfallande att ingå äktenskap och skaffa barn med 11/12/13/14/15-åringar.
Våra moraliska värderingar stöter på en rejäl krock i det mötet.
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Inget män gör förvånar mig längre.
Däremot gör det mig alltid besviken.

Ja, jag håller med. Man får kämpa för att inte tappa tilltron till mänskligheten helt. :(
Vill man föda en dotter i denna världen? Riskera att hon råkar ut för alla äckel som går lösa?
Det räcker med lite googling på teenage så hittar man hur mycket äckligt som helst. De ser tonårstjejer som små köttbitar bara. :yuck:
När jag var med min klass för att bada innan sommaren letade vi upp ett eget berg, det var nästan tomt vid badet. En äcklig gubbe lämnade då sin fru och gick och satte sig på samma bergknalle som "mina" små sjuor! 13-14år!! Han glodde hela tiden på tjejerna, jag vaktade som en hök på vad han gjorde, men han glodde bara. Tjejerna märkte inget och eftersom han inte tilltalade dem kändes det som om jag inte hade något att komma med. Han var ju på kommunal mark, men frågan är ju varför hans tant fick sitta ensam o gubben skulle sitta vid fjortisarna..? Konstigt att inte frun sade något, hon kanske var van? Kränkande mot henne också.
När vi gick vred gubben nästan nacken ur led för att titta på den sista tjejen i shorts o bikinitop. :cautious:
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Genom intervjuer med människor med erfarenhet från prostitiution så är det uppenbart att det är alla typer av män som köper sex och även vanligt att sexköpare dras till väldigt unga prostituerade.

Troligt är att flera av bukefalisterna lever och har familj med en partner som är potentiell sexköpare och även dras till ungdom, sexuellt.

I vissa kulturer är det inte alls iögonfallande att ingå äktenskap och skaffa barn med 11/12/13/14/15-åringar.
Våra moraliska värderingar stöter på en rejäl krock i det mötet.

Ja, sant. Men ofta avtalas det att maken inte skall ha sex med barnbruden innan 14-15 års ålder. Vilket aldrig följs iofs. :yuck:
Även här i Norden gjorde man ju så. Drottning Blanka var väl 13 eller 14 när hon giftes med Magnus. Osv. Men då levde man ju bara till 30-40 år också, så då fick man kanske starta tidigare för den sakens skull.
Men nu finns det inga sådana ursäkter. Essutom är det knappast giftemål o fortplantning dessa drägg tänker på, de vill bara utnyttja en ung kropp. :rage:
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

För en person, föräldern och företagaren "Anders", är det just den unga åldern som lockar. Han har önskemål om att "Emma" ska vara kissnödig när de träffas. När Verkligheten konfronterar "Anders" säger han att han tycker att sex med barn borde vara tillåtet. Han ser heller inga problem om hans barn skulle prostituera sig så tidigt som tolv års ålder.

:nailbiting::eek::rage:
Vad.är.detta.för.en.far?!?
Hur valde hans fru pappamaterial? :eek:
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

För en person, föräldern och företagaren "Anders", är det just den unga åldern som lockar. Han har önskemål om att "Emma" ska vara kissnödig när de träffas. När Verkligheten konfronterar "Anders" säger han att han tycker att sex med barn borde vara tillåtet. Han ser heller inga problem om hans barn skulle prostituera sig så tidigt som tolv års ålder.

:nailbiting::eek::rage:
Vad.är.detta.för.en.far?!?
Hur valde hans fru pappamaterial? :eek:

En bieffekt av ett samhälles normer är att moral och värderingar av annan art undertrycks. Det är inte många som vågar gå emot normer, ens av det fjantigare slaget. När det kommer till denna fråga är den extremt tabu och jag förstår om man kniper igen med att man njuter varje gång ens unge tar med sina tonåriga kompisar för att sola i trädgården.

Tänk om vi inte hade haft våra normer och lagar som reglerar sexualitet utan låtit människor varit helt öppna med sina preferenser.
Jag tror ju att detta med att eggas av unga individer är betydligt vanligare än vad vi, som tilltalas av rådande norm, vill tro.
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Har själv varit med om det men då förstod jag det inte och idag äcklas jag av att bara tänka på det. Fattar inte vad det är med att sätta på en sån ung flicka? Vad är så jävla speciellt?

Jag tror det finns flera olika anledningar till att manga tander pa riktigt unga, yngre tonaringar osv.

En del gillar att ungdomarna ar atminstone relativt (14 aringen kanske salt sex sedan 12 ars alder tex) oerfarna och vill vara lite guide. En sadan dok upp i reportaget ocksa och ville ge "Emma" tips. Nar jag jobbade som strippa sag jag alltid den har typen valja ut nagon av de yngsta tjejerna som precis borjat och som sag lite blyga och bortkomna ut. Efter nagra veckor var samma tjejer inte intressanta langre - de var pa jakt efter det nya, oskuldsfulla. De ville kanna ett slags overtag, kunna styra handelseforloppet som de ville, eller som om de hade nagon slags sarskild stallning och inte var nr 845 i ordningen utan kanske nr 3, nr 2 eller allra helst nr 1. De mer sentimentalt lagda beskrev det ungefar som att de var ute efter det oforstorda och akta i en varld dar majoriteten gar pa autopilot.

Andra gillar just det forbjudna med lag alder, att det ar tabu. Bland sexkopare som soker unga ar nog denna typ ratt vanlig. De har redan ett gransoverskridande sexuellt beteende som betraktas som tabu men efter ett tag kravs det mer och mer for att fa samma kansla av spanning. Ett slags kicksokande dar de tillslut nar en plata och maste gora nagot nytt, nagot mer tabu, for att fa den eftertraktade effekten.

Sedan kanske vissa gillar det rent fysiska, det unga utseendet. Jag har stott pa en del som uttryckt gillande over att jag "ser ut som en liten flicka", utan att dra in nagra andra aspekter av ung alder. Fast man kanske iofs inte kan vanta sig att alla utforligt ska forklara, eller ens vara helt medvetna om, precis varfor de gillar just den looken. Sarskilt inte nar det omgardas av tabu.
 
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

För en person, föräldern och företagaren "Anders", är det just den unga åldern som lockar. Han har önskemål om att "Emma" ska vara kissnödig när de träffas. När Verkligheten konfronterar "Anders" säger han att han tycker att sex med barn borde vara tillåtet. Han ser heller inga problem om hans barn skulle prostituera sig så tidigt som tolv års ålder.

:nailbiting::eek::rage:
Vad.är.detta.för.en.far?!?
Hur valde hans fru pappamaterial? :eek:
Ja han har en hopplos syn pa det, helt ok att prostituera sig vid 12 ars alder?! :banghead:

Som No1 skrev sa ar det nog sa att hans typ troligtvis finns runtomkring oss i var direkta narhet utan att vi har nagon aning. Man har val kommit fram till att den genomsnittlige sexkoparen har fru och barn. Manga valdtaktsman har ocksa fru och barn. De passar ofta bra in i samhallet, utat sett.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Verkligheten i P3, sexköp

Jag tror att om det plötsligt blev socialt acceptabelt att vara pedofil så skulle såna krypa fram lite varstans. Jag tror att mörkertalet är enormt stort. Ibland funderar jag över vilka det är i min omgivning som är pedofiler, för att jag är säker på att dom finns där.

Som mor blir jag mörkrädd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp