Verka 1 åring

Sv: Verka 1 åring

Jag verkar mina unghästar var 8 vecka cirka, bättre lite oftare än alltför sällan, dessutom så blir det en främmande människa som är med och hanterar unghästen.

:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Verka 1 åring

Lite oftare, han växer så att det knakar även om fötterna. så runt var 6:e vecka tror jag att vi ligger på just nu.
 
Sv: Verka 1 åring

Japp, jag har verkar min 2 åring ca var 8:e vecka sedan han var liten, går på samma intervaller som sin mamma. Hovis kollade dock någon extra gång på honom då han var liten, men han såg så fin ut i hovarna att han behövde aldrig göra något mer än var 8:e vecka.
 
Sv: Verka 1 åring

Mina åringar kollas var 4:e vecka, de stora ca var 6-8:e.
 
Sv: Verka 1 åring

Min åring åker in på klinik och kollar sina fötter var tredje vecka (varannan från början), men sen är ju vi ett speciallfall då hon har en bockhov på bättringsvägen. Nu har hon fått på sig tåskor och då ska hon kollas var tredje vecka och skos om var sjätte.
 

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: tara
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Sirap
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
8
· Visningar
1 328
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp