S

Sterling

Alla ni som har veredus skydd, hur är dem? Nu tänker jag främst på Veredus Olympic och Carbon Gel. Är de så speciella eller kan man precis lycka gärna ha ett par hampa pro eller eskadron? Jag undrar om det är värt det att lägga ner såpass mycket pengar på ett par? ;)

Sv: Veredus

Jag älskar mina Carbon Gel, men rider lika gärna med börjes billigaste i skogen och på träningarna, speciellt nu när han har broddar så han inte repar dom så mycket :p Men de sitter verkligen som ett smäck och är både snyggare och säkrare än allt annat enligt mig :)

Jag älskar mina Carbon Gel, men rider lika gärna med börjes billigaste i skogen och på träningarna, speciellt nu när han har broddar så han inte repar dom så mycket :p Men de sitter verkligen som ett smäck och är både snyggare och säkrare än allt annat enligt mig :)

okej, varför tycker du dem är säkrare? snyggare kan jag ju helt och hållet hålla med dig om :p

Gillar mina enormt mycket! Mest för att dem är snygga och har en superbra passform. Sen kan jag tänka mig att insidan på dem är väldigt bekväm för hästen.

Fast jag hade turen att få dem med 30 % rea på Hästbiten förrut, annars hade jag nog inte köpt dem. Att lägga över 1100 bara för frambenskydden och sen runt 900 till för bakbenen tycker jag är lite onödigt dyrt.

Mina Carbon Gel är dom bästa skydd jag haft!
Sitter helt perfekt, är stötdämpande, hållbara, snygga.
Har dom bara på träningar på bortaplan och tävlingar. Hemma har jag ett par Eskadron Flixisoft, men jag tror att både jag och hästen trivs bättre med Carbon Gelen, JAG tycker det är stor skillnad iaf.
Dock gav jag typ 1900 för både fram- och bakskydden, men jag ser det som en bra investering. Ångrar inte köpet!

Jag har köpt ett par Carbon gel framskydd. Hade jag inte haft ett presentkort hade det blivit olympic istället. Jag tror inte att Carbon gel är så mycket bättre än olympic. När jag köper bakskydden blir det ett par olympic och inte ett par carbon. 900 spänn för ett par kotskydd??? Nej, tack! Tycker 600 är att ta i redan där! :mad:

Visst, de är ruskigt snygga och har en otroligt bra passform! Men jag tror att det fungerar lika bra med ett par Olympic! Vilka man väljer beror på hur mycket man vill "snittsa" i stallet, på tävlingsbanan och här på buke.... :smirk:

Har har ett par veredus av den "gamla" modellen och jag gillar passformen bättre på de här nya! :bow: Det är ett lyft!

//Alice

Jaså? Det var mer än jag visste.

Det beror väl lite på hur man tolkar omvärlden! ;) Jag tycker det är lite hysteri att man måste ha de senaste, dyraste och flashigaste prylarna. Både IRL och här på buke! Titta på alla shoppingtrådar tex!

Ok, att man vill ha kvalitét! Då får man ofta betala därefter. Jag själv väljer ofta kvalitét för billigt. Det brukar löna sig i längden. Men när det gäller kvalitét (hållbarhet, passform och slagtålighet) tror jag inte att det skiljer något alls mellan Carbon och Olympic! Att man i det läget väljer Carbon har andra orsaker och min tolkning är enbart att det är en "statuspryl".
O ja, jag köpte ju själv carbon-varianten! Varför? De fanns på hyllan och inte Olympic just då. Jag ville inte vänta på en beställning i ett antal veckor (de är inte jättesnabba)! Hade presentkort vilket gjorde att jag kände att jag kunde köpa dom. När folk i stallet frågar vad dom kostade är det nästan att jag skäms! SÅ mycket pengar betalar man inte för ett par benskydd! :o

Så tycker jag! Jag har alltså gått emot vad jag själv tycker! :D Men det bjuder jag på!

//Alice

hm, okej. Då kanske det blir ett par olympic för att dem är mycket billigare ;)

man behöver inte ens spänna dem hårt, de sitter som gjuten ändå! Har iallafall inte sett några tryckskador på min lilla pålle...

Spänner man skydden lagom hårt så trycker det inte. Precis som med all utrustning - den måste passa. Sen iom att de sitter som ett smäck så behöver man inte dra åt för kung och fosterland, lite smålöst räcker gott och väl.

jo men det är ju just det som är problemet att det är svårt att få det perfekt med dem skydden antingen blir det för löst så tar man ett hack till och då blir det lite för hårt. Nä jag gillar dem inte.

jag är inte heller så överförtjust i veredus, min häst är också känslig för skav osv. jag har Eskadron flexi-soft Geltec för dom kan hästen ha + att det är gel i(kostar 1100kr);) så jag rekomenderar hellre eskadron då, men det är en smaksak!
mina geltec tog två veckor att få hem efter beställning så prata med din butik om dom inte har sånna inne om du är intress.:D

Har olympic skydden är det är mina absoluta favorit skydd. På stoet sitter som jättebra men på valacken passar dom dock inte. Sitter alldeles för tajt även på det lösaste. Men som sagt, på sotet sitter dom perfekt på andra hacket.

Har Carbon Gel fram på hesten, hade tur hittade dom felprisande - 500 kr :)
Veldig fornøyd, sitter godt uten å strammes, lette å holde rene og gir god støtte. Med hest som lett får skav/ kjenslig har jeg heller ikke noe å utsette på disse - ikke merkt noe til det..

har også Kieffer och eskadron, men har lett for å velge veredus sine..

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Utrustning Har funderat ett tag på att köpa kylbandage, sådana som man lägger i frys, men tvekat då stallet är ca 30min enkel väg från närmaste...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈